مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل اعلام کرد:

احداث 10 باب کتابخانه در استان اردبیل

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 10 باب کتابخانه به مجموع کتابخانه های این استان اضافه شده و تا پایان سال جاری 2 باب کتابخانه دیگر در فخرآباد و موران به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۶۰۱۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، رباب عزیزخانی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نمین افزود: در راستای جذب بیشتر کمک های مردمی و جلب توجه بیشتر مردم به سمت کتاب و کتابخوانی جشنواره خیرین کتاب سال آینده در استان اردبیل برگزار می شود .
وی گفت: در سال جاری بیش از 29 هزار جلد کتاب به مجموع کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی این استان افزوده شده و مجموع نسخه های موجود در کتابخانه های عمومی استان به بیش از 900 هزار جلد رسیده است .
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه فرهنگ اهدای کتاب در میان مردم استان روز به روز در حال گسترش است اظهار کرد: این 29 هزار جلد از طریق مردم و نهادهای خیر به کتابخانه های استان اهدا شده است .
عزیزخانی با اشاره به اینکه تربیت در کنار تعلیم باید مورد توجه بیشتر کارشناسان و برنامه ریزان قرار بگیرد افزود: کتاب بازوی توانمند تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان است .
معاون فرماندار نمین هم در این جلسه با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی زیربنای توسعه فرهنگی و اجتماعی است گفت: ایجاد زیرساخت ها و گسترش فضاهای عمومی در زمینه کتاب از جمله وظایف دولت است و در این زمینه در این شهرستان تلاش های زیادی شده است .
جعفرلو با اشاره به اینکه سه هزار و 150 متر مربع زیربنای کتابخانه ای در شهرستان نمین وجود دارد اظهار کرد: 63 هزار جلد کتاب در کتابخانه های شهرستان نمین وجود دارد .
وی بر افزایش توجه به جمع خوانی کتاب ، ایجاد بنر معرفی کتاب در سطح شهر و توجه ادارات به کتاب تاکید کرد .
گفتنی است: سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل حدود 59 دقیقه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار