گزارش خبری پانا/

سرانجام وعده تخفیف بلیت مترو و اتوبوس به سربازان

چند ماه پیش بود که شهردار تهران در یک پست اینستاگرامی به جزییات مکالمات خود با یک سرباز پرداخت و ازدرخواست او برای نیم بها شدن بهای مترو و اتوبوس برای سربازان سخن گفت. قرار بود این موضوع بررسی و پیگیری شود .

کد مطلب: ۵۹۹۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، شهردار تهران این دیدار را این گونه روایت کرده بود :دیروز وقتی با مترو برای انجام کاری می‌رفتم با تعدادی از شهروندان خوب تهرانی همکلام شدم. یکی از این عزیزان، سربازی بود که خواسته‌ای داشت. می‌گفت آقای قالیباف کسی به فکر سرباز‌ها نیست. هفتادهزار تومان حقوق می‌گیریم و هزار گرفتاری داریم، با این پول چه کنیم؟ شما خودتان در فضای جبهه و جنگ بوده‌اید و مشکلات ما را می‌دانید. پیشتر‌ها منزلت اجتماعی سربازان بیشتر بود و به ما به عنوان فرزندان خودشان که مشغول خدمت به ملت هستیم، نگاه می‌کردند، نمی‌دانم چه شده که آن نگاه در بین مردم کمرنگ شده. کاش بلیت مترو و اتوبوس را برای سربازان هم مثل دانشجویان و یا سالمندان نیم‌بها کنید. امیدوارم به فکر ما باشید. دیدم حرف منطقی می‌زند و ما به این نکته توجه نکرده‌ایم. به دوستان گفتم این موضوع را حتما بررسی و پیگیری کنند. نتیجه را به اطلاع شهروندان خوبمان خواهم رساند.

به نظر می رسید که این موضوع در لایحه نرخ بلیت مترو و اتوبوس درسال 96 بررسی و سربازان نیز در لیست شهروندانی که به آنها تخفیف داده می شود قرار بگیرند اما این هفته لایحه نرخ کرایه های تاکسی و اتوبوس در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفت اما خبری از اضافه شدن سربازان به لیست بلیت های تخفیفی نشد .

براساس تصمیم اولیه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بلیت تک سفره مترو از صفر تا شش کیلومتر ۴۰۰ تومان و از ۶ تا ۱۲ کیلومتر ۵۰۰ تومان و از ۱۲ تا ۱۸ کیلومتر ۶۰۰ تومان و از ۱۸ کیلومتر به بالا هزار تومان تعیین شد.

همچنین این کمیسیون با توجه به بهره برداری ایستگاه فرودگاه امام (ره) در سال ۹۶ با وجود آن که تعیین قیمت برای این ایستگاه بر عهده دولت است پیشنهاد دادند برای بلیت تک سفره ۶ هزار تومان و برای بلیت دو سفره ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شود.

با این وجود مازیار حسینی ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران درباره سر انجام وعده تخفیف بلیت مترو و اتوبوس به سربازان می گوید: حتما به سربازان یارانه بلیت اختصاص داده می شود . او ادامه می دهد : اصلا اگر سربازی از مترو استفاده کند از او بلیتی گرفته نمی شود .

گفته های معاون شهردار در خصوص نگرفتن بلیت از سربازان چندان جدی به نظر نمی رسد و در حال حاضر تمامی سربازان در هنگام سوار شدن به مترو و اتوبوس مانند همه شهروندان هزینه سفر خود را پرداخت می کنند .

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار پانا می گوید: در لایحه نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی سال 96 پیشنهادی برای تخفیف بلیت مترو و اتوبوس برای سربازان پیش بینی نشده است اما اگر این پیشنهاد از سوی شهرداری به شورا ارسال شود حتما شورا از ان استقبال و آن را تایید می کند .

به نظر می آید وعده مدیران شهری به سربازان چندان جدی نیست و تنها در حد یک پست اینستاگرامی شهردار و یا یک پاسخ کلی برای رهایی از پرسش خبرنگاران است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار