مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی :

سقف تسهيلات مسكن مهر افزایش یافت

مدیرشعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: باتوجه به افزايش سقف فردی تسهيلات مسكن مهر از 30 ميليون به 40 ميليون تومان افزایش پیدا کرد .

کد مطلب: ۵۹۹۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، مجید اسدی فر در نشست خبری عنوان کرد: چنانچه پروژه اي داراي پيشرفت فيزيكي 50 درصد، فعال و داراي متقاضي موثر باشد، نسبت به تشكيل پرونده و ارسال قرارداد به دفترخانه اقدام می گردد و پس از حصول حداقل پيشرفت فيزيكي 60درصد، سهم الشركه متعلّقه به تناسب پيشرفت فيزيكي پرداخت خواهد شد.

وی درخصوص تسهيلات متمم به طرح هايي كه صرفاً از 25 ميليون تومان تسهيلات استفاده كرده اند اشاره کرد و گفت: درصورتيكه پيشرفت فيزيكي پروژه 40درصد فعال باشد، نسبت به انعقاد قرارداد اقدام مي شود و پس از حصول پيشرفت 50 درصدمراحل سهم الشركه به تناسب پرداخت مي گردد .

اسدی فر در ادامه اظهارداشت: درحال حاضر حدود 8 هزارو 200واحد فروش اقساطي نشده در پروژه هاي مسكن مهر استان وجود دارد كه بانك مسكن آمادگي كامل دارد تا با تزريق منابع مالي نسبت به تكميل و بهره برداري واحدهاي مورد نظر تا پايان دولت يازدهم اقدام نمايد.

وی تصریح کرد: منظور از متقاضي موثر موارديست كه اسامي متقاضيان در سامانه فروش اقساطي شعب موجود باشد و يا متقاضيان نسبت به واريز آورده به حساب بانك اقدام نموده باشند.لذا در مقطع انعقاد قرارداد متمم ارائه ليست اعضاء الزامي است .

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی با اشاره به شرایط پروژه های مسکن مهر گفت: چنانچه پروژه هايي مشمول افزايش سقف تسهيلات تا 400 ميليون ريال باشند و در پروژه تعدادي از واحدها فروش اقساطي شده باشند اعطاي تسهيلات متمم صرفا" به واحدهاي باقيمانده كه فروش اقساطي نشده اند امكانپذير خواهد بود همچنین با توجه به اينكه قرارداد متمم پيرو قرارداد مشاركت مدني اوليه مي باشد لذا در مقطع انعقاد قرارداد متمم نيازي به اخذ استعلامات مربوط به چك برگشتي،بدهي معوق،استعلام ماده 186 مالياتهاي مستقيم،صورتهاي مالي حسابرسي شده و... ( در صورتيكه در مقطع انعقاد قرارداد اوليه اخذ شده است ) نمي باشد .

وی در راستاي تسريع در فروش اقساطي تسهيلات مسكن مهر در خصوص پروژه هايي كه داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 95درصد بوده و سازندگان تمايل به فروش اقساطي دارند، افزود: واريز باقيمانده سهم الشركه و همزمان فروش اقساطي تسهيلات پرداختي مشروط به اخذ تعهد كتبي از سازنده مبني بر تكميل واحدها در حداقل زمان ممكنه و رضايت خريداران مبني بر اخذ دفترچه اقساط با همين شرايط و تعهد پرداخت بموقع اقساط بلامانع مي باشد

اسدی فر اظهارداشت: اعطاي تسهيلات متمم صرفا" با توجه به هزينه باقيمانده ميسر بوده و در صورتيكه پروژه هاي طرح مسكن مهر اعلامي تكميل، قابل سكونت و فاقد هرگونه هزينه باقيمانده باشد اعطاي تسهيلات متمم امكانپذير نمي باشد

وی با توجه به اينكه ملاك پرداخت تسهيلات متمم هزينه باقيمانده اجراي طرح مي باشدعنوان کرد: بنابراين در اعطاي تسهيلات متمم عليرغم صدور معرفي نامه و تعيين مبلغ در آن، مبلغ انعقاد قرارداد متمم صرفا" طبق ضوابط مربوطه ميسور مي باشد.(به ميزان هزينه باقيمانده تا سقف تسهيلات متمم (

وی افزود: در مواقعي كه اعضاء تعاوني ها تمايلي به افزايش سقف تسهيلات ندارند با توجه به اينكه شريك بانك خريداران واحدها نبوده و تعاوني مربوطه مي باشد در راستاي مساعدت و تسريع در تكميل پروژه ها اعطاي تسهيلات و انعقاد قرارداد متمم به تعداد كل واحدهاي پروژه مشروط به اخذ تعهد كتبي از سازنده مبني بر قبول تمامي اعضا با افزايش سقف تسهيلات متمم و در غير اينصورت تسويه مطالبات به تعداد واحدهايي كه خواستار افزايش نمي باشند بلامانع مي باشد .

مدیر شعب بانک مسکن استان در ادامه تشریح کرد: از ابتدای دولت تدبیرو امید 26 هزارو 358 هزار واحد با مبلغ 5هزارو 973 میلیارد و 847میلیون ریال در اختیار متقاضیان پرداخت شده است.

وی همچنین گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون 9 هزار و 160 فقره تسهیلات با اعتبار بالغ بر 2 هزار و 755 میلیارد و 529 میلیون ریال توسط بانک مسکن تسهیلات پرداخت شده است

اسدی فر اضافه کرد: از ابتدای سال 95، 2 هزارو 270 فقره بالغ بر 887 میلیاردو 493 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی، با اشاره به تسهیلات ازدواجی تکلیفی سال 95 افزود: تاکنون در قالب 643 فقره با مبلغ 63 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

اسدی فر در خصوص تسهیلات ازدواجی پرداختی و آماده پذیرش سال 95 گفت: 762 فقره در قالب 76 میلیارد و 200 میلیون ریال پرداخت شده و هزارو 296 فقره با اعتبار 129 میلیارد و 600 میلیون ریال نیز آماده پدیرش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار