رئیس سازمان تامین اجتماعی کاشمر :

سازمان تامین اجتماعی نقش بسزایی در حمایت از مردم دارد

رئیس سازمان تامین اجتماعی کاشمر گفت: سازمان از مردم در برابر مخاطرات اقتصادی و اجتماعی محافطت می کند.

کد مطلب: ۵۹۹۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

محمد سعیدی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: این سازمان درسال 1354 تشکیل شد.و یک سازمان بیمه گراجتماعی است که هدف آن تحت پوشش قراردادن کارگران مزدو حقوق بگیر بصورت اجباری)و صاحبان حرفه ها و مشاغل آزاد(به صورت اختیاری)است.
وی گفت: حمایت های سازمان تامین اجتماعی به دو بخش تقسیم می شود، حمایتهای بلندمدت شامل مستمری بازنشستگی مستمری ازکارافتادگی و مستمری بازماندگان ودیگر حمایتهای کوتاه مدت شامل:مقرری بیمه بیکاری ، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری ، پرداخت هزینه ی کمک پزشکی ، کمک هزینه ازدواج ، کمک هزینه کفن ودفن .
رئیس تامین اجتماعی کاشمر گفت : تعداد بیمه شدگان اصلی درکاشمر 22هزار نفر وکل بیمه شدگان اصلی و تبعی (تحت تکفل بیمه شده اصلی) 64هزار نفر و 3500 نفر مستمری بگیر می باشند.
وی در موردجایگاه تامین اجتماعی در بین اقشار آسیب پذیر جامعه گفت : تامین اجتماعی به مثابه ابزار توزیع مجدد درآمدها، مظهراستقرار و تضمین امنیت و عدالت اجتماعی و موجب آرامش خاطر و عزت نفس در افرادجامعه میگردد.
رئیس سازمان تامین اجتماعی برای تشریح عملکرد سازمان در ایجاد رفاه و تامین نیازهای اجتماعی ولزوم آن را به زبان ساده برای دانش آموزان اینگونه تشریح کرد که این سازمان نقش به سزایی درحمایت از مردم در برابر تمامی مخاطرات ناشی از بحران های اقتصادی واجتماعی ایفا مینماید . به نحوی که امروزه به جهت اهمیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی وحتی امنیتی از آن نه تنها به عنوان ابزار وبستر توسعه، بلکه به عنوان یکی از اهداف توسعه پایدار نام می‌برند.
وی در مورد تعداد پزشک متخصص در تامین اجتماعی کاشمر گفت: تعدادیک نفر متخصص اطفال در درمانگاه تامین اجتماعی کاشمر شاغل می باشد وی ادامه داد در صورت عدم وجود متخصص جهت یک بیماری در درمانگاه با تشخیص درمانگاه تامین اجتماعی،بیمه شده به سایر شهرستانها اعزام وهزینه سفر وی ازطرف سازمان پرداخت‌ میگردد..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار