مدیر آموزش وپرورش قشم:

مدارس متوسطه قشم نیازمند تأمین حداقل 10 نیروی مشاوره است

مدیر آموزش وپرورش قشم گفت: برای رسیدگی به مسائل حساس آموزشی و تربیتی دانش آموزان، این ناحیه آموزشی نیازمند تأمین 10 نیروی مشاوره در مقاطع متوسطه دوره اول و دوم است.

کد مطلب: ۵۹۹۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا هرمزگان، بهرام پوراشرف تعداد مشاورین آموزش وپرورش قشم را 15 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش قشم نیازمند 10 نیروی مشاور زن و مرد است که در مدارس متوسطه دوره اول دو نیرو و در متوسطه دوره دوم نیازمند 8 نیروی مشاوره هستیم.

وی افزود: با توجه به جابجایی انتخاب رشته از پایه دهم متوسطه دوره دوم به پایه نهم متوسطه دوره اول و اهمیت موضوع انتخاب رشته در آینده شغلی دانش آموزان، اولویت سازماندهی مشاورین در مدارس متوسطه دوره اول اعلام شده است.

پوراشرف با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود مشاوره در مدارس متوسطه دوره دوم، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی تحصیلی و کنکور، مسائل دوران نوجوانی، مشکلات تربیتی از جمله اختلالات فراگیر اضطراب و ارتباط یا جنس مخالف و مشکلات مختلف بلوغ، بیش از پیش وجود مشاورین را در مدارس متوسطه دوره دوم ضروری می نماید.

مدیر آموزش وپرورش قشم اضافه کرد: با تلاش کارشناسان حوزه مشاوره این ناحیه آموزشی، در سال جاری آزمون سلامت روان برای یک هزار و 400 دانش آموز پایه هشتم در راستای هدایت تحصیلی اجرا شده است.

این مسئول گفت: در پنج ماه نخست سال تحصیلی 95 قریب به 50 نفر ارجاع به هسته مشاوره وجود داشت که از این جمع تعداد 18 نفر نیاز به پیگیری درمان دارند.

لازم به ذکر است آموزش وپرورش قشم با جمعه دانش آموزی بیش از 20 هزار نفر، دارای 15 مشاور زن و مرد و یک هسته مشاوره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار