مدیرکل قرآن آموزش و پرورش به پانا خبر داد:

برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان کشورهای اسلامی از30 فروردین در مصلی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان کشورهای اسلامی پس از 18 سال وقفه از 30 فروردین ماه سال آینده به مدت یک هفته در مصلی تهران خبر داد.

کد مطلب: ۵۹۴۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا مسیب زاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش اظهار داشت: مسابقات قرآنی دانش آموزان کشور های اسلامی پس از 18 سال وقفه با همکاری سازمان اوقاف و امورخیریه و وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد که این کار بسیار بزرگی است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: این مسابقات از 30 فروردین تا 6 اردیبهشت ماه سال 1396 در مصلی بزرگ تهران برگزار می شود .

وی در مورد برنامه های اداره کل قرآن در مدارس گفت: در سال تحصیلی جاری مهمترین برنامه ای که داریم بحث "جلسات استماع تلاوت قرآن" است .مقام معظم رهبری در آخرین دیداری که با قاریان و حافظان در ماه مبارک رمضان داشتند تاکید فرمودند که جلسات استماع قرآن کم است. این جلسات با جلسات قرآنی که می نشینید و یک نفر تلاوت می کند و دیگری اشکال می گیرد متفاوت است و در این جلسات فقط استماع قرآن صورت می گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از کار های ویژه ما بحث الگوی تلاوت است همه اساتید معتقدند که اگر می خواهید جذب قرآن شوید باید از تلاوت اساتید استفاده شود. به همین خاطر تلاوت های زیبای اساتید را پخش می کنیم تا افراد گوش دهند که خود این افراد در آینده علاقه مند می شوند مسیر علمی آموزش و تلاوت قرآن را طی کنند.

وی ادامه داد : سال گذشته این طرح به صورت آزمایشی انجام شد اما امسال به ویژه اجرایی کردیم و تمام شعار ما از مدرسه تا سطح ملی و بین المللی است یعنی در مدرسه باید شرایط و زمینه حضور در سطح ملی فراهم شود اکنون با هماهنگی که با شبکه قرآن سیما صورت گرفته است برنامه "اسراء" با همراهی آموزش و پرورش در این شکه اجرا می شود .

مسیب زاده خاطر نشان کرد: دانش آموزان الگوی تلاوت مدرسه ای ما که حایز رتبه های برتر شده اند در برنامه اسراء حضور می یابند و تشویقی برای دانش آموزان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار