نجات ۱۵ تن از سقوط بهمن سردشت و ارتفاعات بینالود

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: طی یک هفته امدادگران هلال احمر علاوه بر امدادرسانی به قریب ۳۰ هزار تن، موفق به نجات ۱۵ نفر از سقوط بهمن در سردشت و ارتفاعات بینالود شدند.

کد مطلب: ۵۹۲۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ، مرتضی سلیمی با اعلام گزارش عملیات برف و کولاک در هفت روز گذشته (تا ساعت ۶ امروز)، گفت: استانهای آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، ایلام، البرز، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان در یک هفته گذشته تحت تاثیر سیل و آب‌گرفتگی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امدادرسانی‌ها در ٢٤١ شهر، روستا و محورهای برف‌گیر انجام شده است، اظهارکرد: بر این اساس ۲۹ میلیون و ۷۲۲ تن از هموطنان از خدمات امدادی لازم استفاده کرده و ۲ هزار و ۱۰ تن اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به انتقال ۵۵ تن به مراکز درمانی گفت: ۸۰ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی استفاده کردند و ۲۱ زن باردار به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به نجات ۱۵ تن از برف و کولاک، گفت: ١٢ تن از سقوط بهمن در سردشت و ٣ تن از ارتفاعات بینالود نجات داده شدند. ۲ نفر بر اثر سقوط بهمن در روستای قلقله بانه، ۴ تن در روستای بیوران سردشت، یک تن در روستای چوخور کندی چالدران و ۲ تن در روستای سورآباد جان خود را از دست دادند.

سلیمی با اشاره به رهاسازی ۷ هزار و ۴۸۳ خودرو از برف و کولاک اظهار کرد: عملیات امدادرسانی در برف و کولاک با تلاش خستگی‌ناپذیر ۴۳۳ تیم امدادی در کشور انجام و در مجموع ۲ هزار و ۲۲۰ تخته پتو، ۶۱ هزار و ۴۸۰ قوطی کنسرو، ۱۳ هزار و ۱۴۰ قرص نان، ۲ هزار و ۷۰۰ بطری آب معدنی، یک‌هزار و ۸۷۰ بسته بیسکویت، ۶۷۰ بسته غذایی، ۳۴۷ کیلوگرم خرما میان متاثران از برف و کولاک توزیع شده است.

به گزارش پانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر وی در پایان گفت: امدادرسانی‌ها در چهار استان لرستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار