امام جمعه حاجی آباد:

حاصل انقلاب عزت و استقلال در عرصه بین المللی است

امام جمعه شهرستان حاجی آباد عزت و استقلال در عرصه بین المللی را از برکات انقلاب دانست و بیان داشت:انقلاب ما امروز یک انقلاب اثر گذار در دنیا و الهام بخشی به همه ملتها بوده و حاصل ان وپیشرفت های علمی، صنعتی و همه اینها ایران و ایرانی را در دنیا عزیز کرد و به ما عزت داد .

کد مطلب: ۵۹۱۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، حجت الاسلام مختاری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: برکات انقلاب اسلامی ایران بی حد و حساب است یکی از مهمترین برکات این انقلاب زندگی در سایه دین است.

حجت الاسلام مختاری افزود: امروز گمشده بشر دین و معنویت است انقلاب اسلامی زندگی دینی و اسلامی را به ما برگرداند بزرگترین حاصل انقلاب همین است و امروز دشمن هم تمرکز شان روی همین نکته قرار دادند.

وی برکت دوم انقلاب را حکومت انقلابی و اسلامی دانست و بیان داشت: وقتی یک حکومت الهی است و عدالتش بر پایه اسلام و دین است و جهت پیشرفتش آبادانی رشد کشور خودمان و ایجاد ازادی در کشور ایران است.

مختاری تصریح کرد: انقلاب خیلی از امرو از دست رفته را به ما برگرداند در دوران ننگین پهلوی چه چیزهای ارزشمندی را از دست دادیم که انقلاب انها را به ما برگرداند مجلس آن زمان در خدمت امریکا ، دولت ،کابینه ، نخست وزیر و شاه مملکت در اختیار شوری،امریکا و ما هیچ اختیار از خودمان نداشتیم حتی نیروهای نظامی ما در اختیار مستشاران آمریکایی تجهیزات نظامی که خریداری کرده بودند در اختیار امریکایی ها بود فرهنگ اخلاق و اقتصاد کشورمان در اختیار انها بود. ولی به فضل خدا و با یاری شما ملت ایران دست بی گانگان از کشور کوتاه شد امروز کشور در دست خود مردم است و خودمان برای خودمان تصمیم می گیریم مجلس دولت و رهبر عزیز انقلاب را خود مردم ان هم با یک اتحاد همیشگی انتخاب می کنند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب به بیگانگان اجازه دخالت در امور کشورمان را ندادیم ولی برخی از کشور ببینید تحت نفوذ کشورهای بظاهر قدرتمند هستند و اختیار تصمیم گیری ندارند اما ایران اسلامی به برکت این انقلاب خودش برای خودش تصمیم می گیرد بی گانگان خیلی وقت ها خواسته اند به بهانه حقوق بشر و حقوق زن و مسائل نظامی و غیر نظامی در کشور ما دخالت کنند و تصمیم گیری بکنند برای کشور ما اما این مردم اجازه را ندادند ،ایران ما مقتر بوده و مقتدر خواهد ماند اگر گاهی هم مسئولی از سر ضعف اراده دیگری داشته باشد مردم اجازه نبه آن نخواهند داد.

حجت الاسلام یکی دیگر از برکات این انقلاب برای کشور را عزت و استقلال در عرصه بین المللی عنوان کرد و بیان داشت:انقلاب ما امروز در اثر گذاری در دنیا و الهام بخشی به ملتها بوده و حاصل ان وپیشرفت های علمی، صنعتی و همه اینها ایران و ایرانی را در دنیا عزیز کرد و به ما عزت داد .

وی افزود: همه این پیشرفت ها حاصل استقامت در برابر استکبار جهانی است ایران اسلامی به برکت انقلاب به یک قدرت جهانی تبدیل شده است.

مختاری در ادامه به اتفاقات سوریه اشاره کرد و تصریح کرد: اتفاقات سوریه را یک بررسی مجدد بکنید امریکا در هر کشوری که اراده می کرد ظرف مدت یک ماه رئیس جمهور عوض می کرد شش هفت سال است که می خواهند در سوریه رئیس جمهور عوض کنند ولی نمی توانند .

امام جمعه حاجی آباد، دومین شکست امریکا تشکیل اعتلاف چهل کشوری برای مبارزه با داعش بود که شکست خورد طرح های متعدد تروریستی ترتیب دادند سومین شکست امریکا آزاد سازی حلب به دست نیروهای مقاومت اسلامی است شکست پنچم در سوریه اجلاس اخیر شکل گرفته در استانه است این اجلاس نقش شکل گیریش شکست امریکا است.

وی افزود: امریکا از همان اول تروریست را مجهز کردند و جنگ در سوریه به راه انداختند الان سوریه می خواهد تصمیم بگیرد ولی خبری از امریکا نیست روسیه و ترکیه و ایران هست که تصمیم می گیرد این یعنی شکست امریکا است.

وی با اشاره به اجلاس آستانه گفت: اجلاس آستانه که با مشارکت ایران، روسیه، سوریه و معارضان سوری برگزار می‌شود اولین حضور و گفت‌وگوی مستقیم گروه‌های مسلح با دولت قانونی، مشروع و منتخب مردم سوریه است که به نوبه خود ابتکار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: این نشست با کاهش نقش‌آفرینی امریکا جریان می‌یابد و امریکا حق رای و اثرگذاری مستقیم ندارد بلکه تنها در سطح سفیر به صورت ناظر حضور پیدا می‌کند که این خود نشانی بر کوتاه شدن دست امریکا از میدان‌داری اجلاس‌های جهانی و منطقه‌ای است.

مختاری بیان کرد: امیدواریم از رهگذر این اجلاس آن چه خیر مردم مظلوم سوریه است حاصل و به فضل الهی بار دیگر جبهه حق بر باطل پیروز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور قاطع رهبری در مقابله با مفاسد اداری و اقتصادی، ادامه داد: این روزها تهمت‌ها و تخریب‌هایی متوجه قوه قضاییه شده اما مسئولان قوه قضاییه محکم بایستند و در مقابل مفاسد اقتصادی کوتاه نیایند و دست ویژه‌خواران را کوتاه کنند.

حاصل انقلاب عزت و استقلال در عرصه بین المللی است/اجلاس استانه با کاهش نقش‌آفرینی امریکا جریان می‌یابد.

خبرنگار: آریان‌ نجارزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار