در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

گزارش3کمیسیون مجلس درباره حادثه پلاسکو/وضعیت منطقه12نگران کننده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه گزارش مجلس درباره حادثه پلاسکو در هفته جاری در صحن علنی ارایه می شود، گفت: قوانینی که در مدیریت بحران داریم نیاز به بازنگری دارد.

کد مطلب: ۵۹۰۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه حادثه پلاسکو زنگ خطر بزرگی برای تهران بود، اظهارداشت: لایحه بودجه سال 96 در دست بررسی است و با توجه به اینکه بودجه ستاد بحران در لایحه بودجه مناسب نیست لذا باید اصلاحاتی بر روی بودجه صورت گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش اعتبارات سازمان مدیریت بحران به منظور تقویت تجهیزات امدادی و آتش‌ نشانی در لایحه بودجه ۹۶ ضرورت دارد، گفت: تاکنون جلسات بسیاری با مسئولان درباره مدیریت بحران و همچنین حادثه پلاسکو برگزار شده و مجلس تنها می تواند بر عملکرد دستگاه های مرتبط درخصوص پیگیری علت و چرایی وقوع این حادثه نظارت کند.
وی با اشاره به معضل بافت های فرسوده در تهران به ویژه منطقه 12 اظهارداشت: معضل بافت ‌های فرسوده موضوع مهمی است که در این زمینه موانع قانونی باید برطرف شود و تسهیلاتی برای مردم در نظر گرفته شود، از طرفی نوسازی مجتمع های تجاری به ویژه در مناطق مرکزی و محدوده بازار تهران ضروری است.
این عضو مجمع نمایندگان تهران خاطرنشان کرد: 3 هزار ساختمان ناامن در تهران وجود دارد که این ساختمان ها مجموع پاساژها و ساختمان های کوچک و بزرگی را شامل می شود که عمده آن ها در محدوده مرکزی شهر تهران قرار دارد که بافت فرسوده به شمار می رود.
وی درخصوص آخرین اقدامات و پیگیری های مجلس درباره حادثه پلاسکو در پی دستور رئیس مجلس نیز گفت: در این راستا کمیته ای تشکیل شد که ابعاد حادثه بررسی شود. همچنین قرار شد در جلسات آتی مجلس گزارش سه کمیسیون به نمایندگان درخصوص حادثه پلاسکو ارایه شود.
رحیمی تصریح کرد: تاکنون گزارشی از سوی دستگاه ها به صورت کتبی به نمایندگان درخصوص حادثه پلاسکو ارایه نشده است اما قرار شد تا گزارش مجلس در صحن علنی مجلس ارایه شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه غفلت از حادثه پلاسکو منجر به گرفتاری در بحران های آینده خواهد شد، بیان کرد: کشور ما حادثه‌ و زلزله خیز است، در تهران گسل‌ های بزرگی وجود دارد که باید اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در مواقع بحرانی انجام شود.
وی تأکید کرد: قوانینی که در مدیریت بحران داریم نیاز به بازنگری دارد از طرفی ساختار دستگا‌ه های امداد‌ی باید اصلاح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار