فرماندار شهرستان بیله‌سوار خبرداد:

افزایش 68 درصدی صادرات از گمرک بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: براساس آمارهای ارائه شده میزان صادرات محصولات و کالاهای مختلف از گمرک بیله‌سوار 68 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

کد مطلب: ۵۶۸۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، آرام حلیم گفت: براساس آمارهای ارائه شده میزان صادرات محصولات و کالاهای مختلف از گمرک بیله‌سوار 68 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و هم‌اکنون نیز روند صادرات محصولات و کالاهای مختلف از این گمرک در حال انجام است .

وی بیان کرد: هم‌اکنون نیز روند صادرات محصولات و کالاهای مختلف از این گمرک در حال انجام است .

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با اشاره به اینکه میزان صادرات محصولات و کالاهای مختلف از گمرک بیله‌سوار 130 هزار تن بوده است، افزود: براساس آمارهای در دست میزان واردات نیز از این گمرک 9 هزار تن است و بیشترین محصولات صادراتی شامل سیب‌زمینی، گوجه و خیار، بیسکویت و محصولات خوراکی مشابه است .

حلیم یکی دیگر از مشکلات صادرکنندگان محصولات از گمرکات بیله‌سوار را افزایش عوارض گمرکات از طریق آذربایجان دانست و گفت: در این زمینه رایزنی‌هایی از طریق نماینده وزارت خارجه و مسئولان استان انجام شده است و انتظار می‌رود نتایج مثبتی حاصل شود .

وی با بیان اینکه چهار ساعته شدن گمرک بیله‌سوار نیز از طریق مسئولان کشور ایران و آذربایجان پیگیری می‌شود، اظهار کرد: در این زمینه طرف ما آمادگی کامل دارد ولی طرف آذربایجانی با مشکلاتی روبه‌رو است که امیدواریم در اسرع وقت با توافق طرفین 24 ساعته شدن گمرک بیله‌سوار تصویب شود .

فرماندار شهرستان بیله‌سوار از ساماندهی محوطه گمرک بیله‌سوار خبر داد و افزود: در این زمینه چهار هکتار از محوطه با 13 میلیارد تومان هزینه ساماندهی شده است و دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار