دفتر خبرگزاری پانا شهرستان سرخه افتتاح شد

مدیر سازمان دانش آموزی شهرستان سرخه خبر داد: دفتر خبرگزاری پانا شهرستان سرخه با حضور مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه و مسئول خبرگزاری پانا استان سمنان افتتاح شد.

کد مطلب: ۵۶۵۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، بعد از برگزاری یک دوره کلاس های آموزش خبرنگاری در شهرستان سرخه، دفتر خبرگزاری پانا شهرستان سرخه در کانون شهید رجایی این شهرستان افتتاح گردید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه با بیان اینکه خبرگزاری پانا، ظرفیتی بسیار خوب برای علاقه مندان در عرصه اطلاع رسانی، گزارشگری، رسانه و خبرنویسی است، گفت: نگاه بنده این است که افراد عضو در همین مجموعه خبرگزاری خواهند توانست در آینده ای نه چندان دور، مردان و زنان رسانه ای بزرگی شده و آینده کشور را تامین خواهند کرد.

محمد دستورانی افزود: کسانی در این حرفه و در این خبرگذاری موفق و ماندگار خواهند شد که علاقه مند بوده و در کنار آن قلمی گویا و رسا و فکر و اندیشه ای باز داشته و به دنبال انعکاس این ظرفیت خود باشند.

وی با اشاره به اینکه سرعت رشد اطلاعات فناوری ارتباطات به قدری زیاد است، همچون یک متحرک که پنجاه کیلومتر جلوتر از ما حرکت می کند و ما هر چه می دویم ولی با این حال به آن نمی رسیم، عنوان کرد: این مسئله تلاش در امر آموزش در این حوزه را چه مستقیم و با اعزام مدرسان حوزه خبرنگاری پانا و چه از طریق فضای مجازی و با استفاده از سایت ها و مطالب سالم موجود در این فضا را می طلبد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه ادامه داد: مهمترین بخش در حوزه خبرنگاری، تنظیم خبر از لحاظ شکلی و محتواست که می تواند در ذهن مخاطب بسیار تاثیرگذار باشد. در این عرصه، انعکاس اخبار کوتاه و گویا و در عین حال جامع، هم بر روی ذهن و دل خواننده، تاثیرگذار بوده و هم با خواندن اخباری کوتاه، مقدار زیادی محتوا دریافت خواهند کرد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان سمنان گفت: خبرنگاری به خاطر آن ذاتی که به همراهش دارد و به خاطر آن نگاه خاصی که بر رویش بوده، تیزبینی و حساسیت ما را نسبت به محیط افزایش داده و ما را از بی تفاوتی خارج خواهد کرد.

محمدرضا عامریان افزود: همه ما باید نسبت به جامعه و محیط اطراف خود نگاه نقادانه و تیزبین داشته باشیم و از هیچ موضوع و اتفاقی، به سادگی گذر نکنیم.

وی درخواست کرد تا دانش آموزان نسبت به خبرگذاری خود که در آن رشد کرده و آموزش دیده اند، تعصب داشته باشند؛ چرا که هرچه تعداد مخاطبین رسانه شما بالا برود، به همان میزان قدرت شما و خبرگذاری نیز افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار