در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

ساماندهی معتادان پرخطر /حضور تیم‌های سیار درمان در پاتوق‌ معتادان

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از حضور تیم های سیار درمان بهزیستی در پاتوق های معتادان خبر داد و گفت: ساماندهی معتادان پرخطر خیابانی در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۵۶۴۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد

مجید رضازاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص برنامه های پیشگیری از اعتیاد بهزیستی اظهارداشت: برنامه آموزشی پیشگیری از اعتیاد که پیش از این در دستور کار بهزیستی قرار گرفته در حال تقویت این برنامه هستیم که در این برنامه به دنبال این هستیم از طریق برنامه های آموزشی موضوع اعتیاد را در خانواده هایی که درگیر این مساله هستند، دنبال کنیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ادامه داد: برنامه ای که بهزیستی برای پیشگیری از اعتیاد دنبال می کند به تنهایی از عهده این سازمان خارج است و باید نهادهای دیگر نیز در این زمینه به ما کمک کنند تا بتوانیم پیشگیری از اعتیاد را به معنای واقعی اجرا کنیم.

وی با اشاره به مشارکت سازمان های مردم نهاد در بحث پیشگیری از اعتیاد توضیح داد: نهادهای مردمی زیادی در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی با بهزیستی همکاری می کنند ولی نیاز داریم که در زمینه کاهش اعتیاد به همکاری بیشتری از سوی سازمان های مردم نهادی هستیم که در زمینه سلامت اجتماعی و خانواده فعال هستند.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی ادامه داد: در برنامه ریزی که برای حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد انجام می شود یکی از موضوعات ساماندهی معتادان پرخطر خیابانی است که برای درمان خود با مشکل مواجه هستند. لذا با کمک نهادهای مربوطه سعی داریم برای این دسته از افرادی که سوء مصرف مواد مخدر دارند اقداماتی را در جهت درمان این افزاد داشته باشیم.

رضازاده با اشاره به برنامه بهزیستی برای کاهش آسیب های اعتیاد افراد پر خطر گفت: تیم های سیار بهزیستی در محلات حضور دارند و به پاتوق های معتادان سرکشی می کنند و افرادی که در تیم درمان بهزیستی حضور دارند با آموزش های لازم در ترغیب افراد مصرف کننده به درمان کمک می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار