معرفی و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه شریف

پژوهشگران، طرح‌ها و مراکز پژوهشی برتر دانشگاه صنعتی شریف با حضور معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم در 12 بخش تجلیل شدند.

کد مطلب: ۵۶۴۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شریف که به مناسبت هفته پژوهش و با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و دکتر محمود فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد از دکتر مسعود تجریشی و مهندس مجید دهبیدی‌پور به پاس خدمات ارزنده و ماندگار در توسعه پژوهش و فناوری در دانشگاه با اهدای تندیس، تقدیر ویژه انجام شد.

در بخش برگزیدگان حوزه فناوری و ارتباط با صنعت از دکتر علی منصور پزشک به عنوان پژوهشگر برگزیده، دکتر علی ملکی به عنوان پژوهشگر جوان برگزیده و از دکتر فرزاد تهامی به عنوان پژوهشگر برگزیده در حوزه توسعه فناوری تجلیل شد.

همچنین از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته، دفتر خدمات فناوری توسعه محصول صنعتی شریف و دفتر خدمات فناوری توسعه سامانه‌های نوین انرژی (توسان) شریف به لحاظ انجام حجم فعالیت‌های صنعتی تقدیر شد.

علاوه بر این، طرح پوشش‌های آبگریز نانو به عنوان طرح برگزیده برنامه تجاری‌سازی دانشجویی 'ترب'، موتور جستجوی هوشمند خرید به عنوان استارتاپ برگزیده شریف و نیز شرکت مدیریت و مهندسی ایده انرژی نارین به عنوان واحد فناور برگزیده مرکز رشد در بخش برگزیدگان مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته تقدیر شدند.

در بخش تقدیر از یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان دانشگاه نیز از دکتر حسام‌الدین ارفعی از دانشکده فیزیک، دکتر محمود فتوحی فیروزآباد از دانشگاه مهندسی برق و دکتر محسن اصغری از دانشکده مهندسی مکانیک با اهدای تندیس و لوح تجلیل شد.

همچنین در حوزه روابط بین‌الملل از دکتر محمد مهدی نایبی به عنوان پژوهشگر برگزیده در این حوزه و در بخش تالیف کتاب از دکتر شهریار کابلی و دکتر هاشم اورعی به عنوان مؤلف برگزیده دانشگاه در حوزه کتاب به زبان خارجی و دکتر سید تقی اخوان نیاکی به عنوان مؤلف برگزیده دانشگاه در حوزه کتاب فارسی تجلیل شد.

در بخش پژوهشگران و مؤلفین شایسته تقدیر از دکتر محمد سعید سیف از دانشکده مهندسی مکانیک، دکتر محمدرضا سلطانی از دانشکده مهندسی هوافضا، دکتر حمیدرضا مداح حسینی از دانشکده مهندسی و علم مواد، دکتر علی مدی از دانشکده مهندسی برق، دکتر مسعود مفید از دانشکده مهندسی عمران و دکتر محمدرضا هرمزی نژاد از دانشکده شیمی به عنوان پژوهشگر شایسته تقدیر و از دکتر محمود حصارکی و دکتر مسعود نیلی نیز به عنوان مؤلف شایسته تقدیر با اهدای تندیس و لوح تقدیر شد.

همچنین از دکتر محمدرضا اجتهادی به عنوان پژوهشگر برگزیده پراستناد دانشگاه و دکتر امیر شاملو و دکتر هادی پرستار به عنوان پژوهشگر برگزیده جوان دانشگاه تقدیر شد.

در بخش واحد پژوهشی برگزیده دانشگاه، پژوهشکده الکترونیک و در حوزه آزمایشگاه‌های پژوهشی برگزیده دانشگاه نیز آزمایشگاه رباتیک اجتماعی و شناختی معرفی و با اهدای تندیس و لوح تقدیر شدند.

در بخش پژوهشگران برگزیده دانشکده‌ها نیز از نظر عملکرد پژوهشی 12 پژوهشگر برتر تجلیل شد.

دکتر بیژن رشیدیان (دانشکده مهندسی برق)، دکتر نظام‌الدین مهدوی امیری (دانشکده ریاضی)، دکتر حبیب باقری (دانشکده شیمی)، دکتر سهیلا یغمائی (دانشکده مهندسی شیمی و نفت)، دکتر سید تقی اخوان نیاکی (دانشکده مهندسی صنایع)، دکتر علی پاک (دانشکده مهندسی عمران)، دکتر نیما تقوی‌نیا (دانشکده فیزیک)، دکتر حسین اسدی (دانشکده مهندسی کامپیوتر)، دکتر محمد بهشاد شفیعی (دانشکده مهندسی مکانیک)، دکتر خطیب‌الاسلام صدرنژاد (دانشکده مهندسی و علم مواد)، دکتر کاظم هجرانفر (دانشکده هوافضا) و دکتر ایوب ترکیان (پژوهشگر برگزیده واحدهای پژوهشی دانشگاه) 12 پژوهشگر برتر دانشکده‌ها بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در این دوره از مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی شریف، دومین «جایزه پژوهشیاری جواد موفقیان» به مجید حاجی حسینی از دانشکده مهندسی مکانیک همراه با تندیس و لوح تقدیر اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار