مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تشکیل کلاس های آموزش خانواده در سطح مدارس یک امرضروری است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل جدی گرفتن کلاس های آموزش خانواده در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس را یک ضرورت عنوان کرد.

کد مطلب: ۵۶۳۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،احمد ناصری گفت: دستگاه تعلیم و تربیت به وکالت از طرف والدین، آموزش، هدایت و مشاوره دانش آموزان را بر عهده داشته و اولیا نیز انتظار متفاوتی از آموزش و پرورش دارند.

وی افزود:این انتظار حساسیت آموزش را دو چندان می کند و لازم است که فهم مشترکی از طرف اولیا و دست اندرکاران تعلیم و تربیت وجود داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: این مدرسان آموزش خانواده هستند که ضمن دانش افزایی و آمادگی کامل در رشته تخصصی خود و با توجه به نیاز های آموزشی والدین یاریگر آموزش و پرورش هستند.

ناصری با بیان اینکه یکی از آسیب های اجتماعی امروزی، فقدان ارتباط موثر خانواده ها با فرزندان خودمی باشد، از مدرسان آموزش خانواده خواست که با اهتمام بیشتر به این مقوله و نیازسنجی و اولویت بندی سرفصل های آموزشی از طرف مدیران مدارس، دوره های آموزشی خانواده را به نحو مطلوب اجرا نمایند .

وی با اشاره به اینکه نقاشی کودکان ابزار مهمی در جهت تشخیص شخصیت اجتماعی کودک و یا نشانگر آسیب های تهدید کننده کودکان است تصریح کرد: مدرسان باید این موضوع را در دوره های آموزشی خانواده در نظر داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به تخصصی و کاربردی کردن کلاس های آموزش خانواده در سطح مدارس استان گفت: مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی، به ویژه مدیران مدارس از وجود 110 مدرس آموزش خانواده در آموزش و پرورش استان و ظرفیت کارشناسان دستگاه ها و مراکز دانشگاهی ذینفع دربرگزاری کلاسهای آموزش خانواده استفاده نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار