رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي اداره کل آموزش و پرورش:

خشم، منجر به طیف عظیمی از اختلالات جسمی و روانی می شود

رئيس اداره مراقبت در برابر آسيب هاي اجتماعي اداره کل آموزش و پرورش استان در کارگاه آموزشی رفتار قاطعانه و جرأتمندانه ویژه دانش آموزان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان ارزوئیه گفت: خشم، منجر به طیف عظیمی از اختلالات جسمی و روانی می شود.

کد مطلب: ۵۶۱۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان،ماشاالله کاربخش در این همایش آموزشی عنوان کرد: پرخاشگري به صميميت آسيب مي‌زند و شأن شما را در ديد ديگران پايين مي‌آورد، ليكن جرات مندي، دفاع از خود است به گونه‌اي كه به حقوق شخص ديگر تجاوز نشود.
کاربخش بیان داشت: وقتي با شخصي مخالف هستيد، به دليل تمايلي كه به حفظ رابطه صلح آميز داريد،‌ از طريق لبخند زدن، تكان دادن سر يا بذل توجه تظاهر به موافقت نكنيد.
وی افزود: نكته مهم آن است كه براي انجام رفتار قاطعانه بايد به شرايط زمان و موقعيت كاملاً توجه داشته باشيد. مثلاً اگر دوستي كه اكثر اوقات در كلاس درس حاضر نمي‌شود و به دنبال گردش و تفريح مي‌رود از شما جزوه بخواهد؛ مي‌توانيد به راحتي بگویيد ـ ببخشيد، نمي‌توانم ـ و اين جواب مناسب است، ليكن دادن همين پاسخ نسبت به دوستي كه به علت بيماري و يا مشكلات ديگر نتوانسته است در كلاس درس حاضر شود، منصفانه و اخلاقي نيست.
کاربخش در پایان گفت: نکته دیگر در زمینه جرات مندی این است که با نبود این مهارت در افراد، افراد به علت زور شنیدن مداوم از دیگران احساس خشم زیادی می کنند که این احساس یا درونی و منجر به طیف عظیمی از اختلالات جسمانی و روانی می شود و یا این که به صورت بسیار افراطی برون ریزی می شود و روابط فرد را با اطرافیان مختل می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار