یاس های زرین بر روی شانه های برگزیدگان جشنواره فیلم های ویدیویی نشست

برگزیده گان چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس در شامگاه بیست و ششم آذرماه در مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی معرفی شد.

کد مطلب: ۵۶۰۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس شامگاه بیست و ششم آذر ماه با حضور اهالی هنر، پیشکسوتان و اهالی رسانه با شناختن برگزیده های خود و ایراد سخن مدیران و برگزارکنندگان آن در سالن آمفی تئاتر تله کابین رامسر برگزار شد.

در ابتدای مراسم سید مصطفی ابطحی میلاد حضرت پیامبر اکرم (ص) را تبریک گفته و اظهار کرد: درشب رسول مهربانی اظهار خاکساری می کنیم به ساحت آن والا پیامبر. خوشحالم در چنین شبی آیین اختتامیه چهارمین جشنواره یاس را برگزار می کنیم. تلاش،کردیم گام هایی به سمت اعتلای این رسانه برداریم. خوشحالم که به اهداف بلند ترسیم شده در جشنواره رسیدیم. ارزیابی داوری منصافانه و کارشناسانه،ایجاد انگیزه برای ورود هنرمندان دیگر به دلیل اهمیت این رسانه به عنوان رسانه ای پر اهمیت، کشف استعداد های جوان در عرصه بازیگری، کارگردانی در عرصه نمایش خانگی و گفتگو میان پیشکسوتان از جمله اهداف این جشنواره بودند.

وی افزود: خوشحالیم که به همه این اهداف رسیدیم و سینماسیارها برای اولین بار در کشور در شهرهای بدون سینما اغاز به کار کردند. نظرات مردم در فضای مجازی جمع اوری شد و تندیسی به فیلم مورد نطرشان اهدا خواهد شد. همه این تلاش ها را همکارنم کشیدند و همیاری مدیران و همکارانم در استان مازندران نیز بسیار خوب بود.هر نقیصه ای که در این جشنواره وجود داشت من شرمسارم شما بزرگان ببخشید.

پس از صحبت های دبیر جشنواره بخش معرفی برگزیده ها و تقدیم جوایز صورت گرفت.

معرفی برندگان بخش سریال ها
جایزه بهترین فیلمنامه به نغمه ثمینی و حسن فتحی برای سریال «شهرزاد» رسید. حسن فتحی برای دریافت این جایزه به روی سن پا گذاشت.
یاس زرین بهترین بازیگر زن به ستاره اسکندری برای سریال «دندون طلا» رسید.
یاس زرین بهترین بازیگر مرد به محسن تنابنده برای «شاهگوش» و یاس زرین بهترین کارگردانی به حسن فتحی برای سریال «شهرزاد» اهدا شد. واقعیت این است که چیزی حدود ۴ سال برای سریال شهرزاد وقت گذاشتم، کم و بیش همه دوستان می دانند شهرزاد زمانی وارد شبکه نمایش خانگی شد که این شبکه دچار رکود شده بود و «شهرزاد» به لطف خداوند و اعتماد مردم موفق شد دوباره به شبکه نمایش خانگی رونق دهد و حالا ده ها سریال در حال تولید است.
وی به حاشیه های پیش آمده برای تولید سری دوم «شهرزاد» اشاره کرد و گفت: در چند هفته گذشته مسایلی برای «شهرزاد» پیش آمد که از آن با خبرید ولی لازم است در اینجا اشاره کنم ما هنرمندان تولید این سریال نه بنده جریان سیاسی و نه برده جریان اقتصادی و سرمایه گذاری هستیم، ما مستقلیم و فرزند مردمی هستیم که به ما اعتماد کردند. ما هنرمندان گروه تولید این سریال نه بنده جریان سیاسی و نه برده جریان اقتصادی و سرمایه گذاری هستیم، ما مستقلیم و فرزند مردمی هستیم که به ما اعتماد کردنداین کارگردان پیشکسوت تاکید کرد: من حسن فتحی هستم و ۲۵ سال است به مردم خدمت می کنم و این افتخار من است، در طول این سال ها رویه من استقلال بوده و به همین دلیل امروز به همراه هنرمندان تاوان پس می دهم. دردناک است که نه به خاطر شکست بلکه برای موفقیت هایمان تاوان پس می دهیم.
این کارگردان تصریح کرد: از تشکل های سینمایی حانه سینما، کانون کارگردانان و انجمن بازیگران حیرت می کنم که مقابل این هجمه ها سکوت کردند. چرا سکوت کردند؟ مگر ما را نمی شناسند؟ مگر خودشان از بیننده های شهرزاد نیستند؟ مطمئن باشند که این چاه و چاله ای که برای شهرزاد و هنرمندان آن کنده شده یک روز برای آنها کنده می شود. به هر حال یک سری مسایل درباره بحث مالی این سریال پیش آمده اما اخلاق حکم می کند قضاوت ناعادلانه نکنیم. من و همه همکارانم در این خصوص تابع نظر مراجع قضایی هستیم.
وی ادامه داد: در این موقعیت یا باید عافیت طلبانه تسلیم شانتاژ شویم یا طبق انتظار مردم فصل دوم این سریال را بسازیم که ما علیرغم همه این بحث ها به خاطر احترام به اعتماد مردم به کارمان ادامه می دهیم.
پس از پایان یافتن صحبت های حسن فتحی بخش اهدای جوایز ادامه پیدا کرد.
یاس زرین بهترین تهیه کنندگی سریال به منصور سهراب پور و سید امیر پروین حسینی برای سریال «ساخت ایران» رسید.
بخش مسابقه سینمای ایران
یاس زرین بهترین طراحی صحنه به مروارید کاشیان برای فیلم «سپید به رنگ مروارید» رسید.
یاس زرین بهترین صدا به مهدی اکبریان پور و آرش قاسمی برای فیلم «گمیچی» اهدا شد
یاس زرین بهترین موسیقی به مینا مومنی برای فیلم «سپید به رنگ مروارید» تعلق گرفت.
یاس زرین بهترین تدوین به رضا بهارانگیز برای فیلم «یونس» رسید.
یاس زرین بهترین تصویربرداری به امیر موسوی برای تصویربرداری «سپید به رنگ مروارید» اهدا شد.
یاس زرین بهترین بازیگر مکمل مرد به رضا بهبودی برای فیلم «اینجا کسی نمی میرد» اهدا شد.
دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین بازیگر مکمل زن به لیندا کیانی برای «سپید به رنگ مروارید» تعلق گرفت. پیش از این نامزدهای بخش مکمل زن معرفی نشده بود.
دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد به مهدی مهاجری برای «یونس» و «گمیچی» و یاس زرین بهترین بازیگر مرد به فرزین صابونی برای فیلم «یونس» رسید.
یاس زرین بهترین فیلمنامه به سهیل امیرشریفی برای «یونس» رسید.
دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به هستی مهدوی فر برای «تاول» و یاس زرین این بخش به نازنین فراهانی برای فیلم «نورا» اهدا شد.
یاس زرین بهترین کارگردان اول به حسین کندری برای فیلم «اینجا کسی نمی میرد» رسید.
دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به روح الله حجازی برای فیلم «سپید به رنگ مروارید» و فیلم «سرخ به رنگ عقیق» رسید و یاس زرین این بخش هم به داریوش یاری برای فیلم «یونس» اهدا شد.
یاس زرین و جایزه نقدی بهترین فیلم به علیرضا ابوالقاسمی نژاد شیرازی برای تهیه کنندگی «یونس» اهدا شد.
جایزه ویژه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به «باتلاق وان» به کارگردانی مهدی گلستانیان تعلق گرفت.
مراسم با اجرای زیبای علی زندکریمی پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار