مسئول موسسه خیریه مهر آینان مهر:

بیمارستان محمدکرمانشاهی اولین مرکز فوق تخصصی کودکان تاب آور در ایران

مسئول موسسه خیریه مهر آینان مهر از برگزاری چندین دوره ی تاب آوری روانشناختی برای کودکان مبتلا به سرطان و کادر درمانی آنها در آینده نزدیک خبر داد.

کد مطلب: ۵۳۰۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد

سجاد مردانپور در تشریح فعالیت ها ی این موسسه گفت: موسسه خیریه مهر آیینان مهر با همت گروهی از خیرین کرمانشاهی با انگیزه یاری رساندن به کودکان معصوم مبتلا به سرطان و خانوده های آنها فعالیت خود را از سال 1386 اغازکرد .
وی افزود: با توجه به اینکه مخاطبین این موسسه کودکان بیمار هستند احساس کردیم نیاز به برگزاری چند دوره آموزش روانشناختی برای کودکان ،خانواده های آنان و کادر درمانی مربوط به این بخش وجود دارد تا بتوانند با مشکلات در پیش رو به طور مناسب برخورد کنند.
مردانپور با اشاره به بررسی های انجام شده در سال گذشته گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده مولفه فرسودگی شغلی کادر درمان کودکان مبتلا به سرطان بسیار بالاتر از سایر قسمت ها ارزیابی شد، بنابراین تصمیم گرفتیم این دوره های روانشاختی به ترتیب از کادر درمانی آغاز شود تا کیفیت خدمات درمانی به کودکا ن بالاتر برود.
این مسئول با اشاره به جدیدترین متد های روانشناختی گفت: در حال حاضر تاب آوری روانشناختی یکی از بروز و اثربخش ترین مباحث مطرح شده می باشد که ما نیز این بحث را برای برگزاری دوره ها انتخاب کردیم.
مردانپور افزود: دوره های کارگاهی تاب آوری به صورت دو روز پی در پی در تاریخ 10 و11 شهریور ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی و با همکاری آقای محمد رضا مقدسی مدرس این دوره برای اولین بار در ایران برگزار می شود.
وی همچنین در خصوص رده سنی کودکان تحت پوشش این موسسه گفت: کودکان مبتلا به سرطان تا رنج سنی 14 سال تحت پوشش این موسسه قرار دارند به این صورت که بعد از احراز بیماری آنان توسط پزشکان معتمد موسسه برای آنها کارت صادر شده و طبق قرارداد موسسه مهر آیینان مهر با انواع مراکز درمانی و آزمایشگاهی تمام هزینه های اعضا رایگان ، و البته اولویت با کودکان بی بضاعت می باشد.
مسئول موسسه خیریه مهر آینان مهر اظهار داشت: علاوه بر دوره های کارگاهی یک یا دو روزه روانشناسانی از طرف موسسه در بیمارستان حضور دارند و بصورت روزانه به بیماران و خانواده های آنها خدمات روانشاختی می دهد
وی خرید تجهیزات بیمارستانی تخصصی مرتبط با امر درمان کودکان مبتلا یه سرطان ، توزیع بسته های غذایی، پوشاک و همچنین برگزاری جنگ شادی ، دوره های پرورش فکری و ورزشی برای بیماران را از دیگر فعالیت های این موسسه بر شمرد و گفت:هدف ما باز گرداندن بیماران مبتلا به سرطان به زندگی است زیرا خیلی از این بیماران بعد از بهبود بر اثر ضربات روحی دیگر نمی توانند مثل یک فرد عادی به زندگی خود ادامه دهند و موفقیت کسب کنند . ما می خواهیم علاوه بر نبود دغدغه مالی برای بیماران، به حفظ روحیه آنها نیز کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار