پیاده روی از حرم تا به حرم همزمان با دهه کرامت در شیراز

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی حرم تا حرم در دهه کرامت در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۵۲۵۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، احمد همتی با بیان اینکه پیاده‌روی بزرگ خانوادگی حرم تا حرم در دهه کرامت در شیراز برگزار می‌شود، اظهار داشت: این پیاده‌روی روز جمعه 22 مرداد ماه ساعت 7 صبح از ابتدای خیابان 9 دی، بست شهید آیت‌ا... دستغیب از مقابل حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آغاز می‌شود و تا حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) ادامه دارد.

وی با اشاره به وجود امام‌زادگان واجب‌التعظیم در شهر مقدس شیراز به ویژه حضرت احمدبن‌موسی (ع) و حضرت سید میرمحمدبن‌موسی (ع) و برادران بزرگوار ایشان افزود: این برنامه در کنار مجموعه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و به منظور ترویج روحیه ورزش در جامعه با محوریت امام‌زادگان در بافت تاریخی این شهر برگزار می‌شود.

همتی با بیان اینکه برنامه پیاده‌روی با حضور در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) و با ادای احترام به جایگاه والای این حضرت به نقطه پایان می‌رسد، اظهار داشت: سلام خادمان به حضرت و اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند تواشیح، مولودی خوانی، مسابقات ورزشی همراه با قرعه‌کشی و اهدای جوایز نفیس از دیگر برنامه‌های این روز است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز به برگزاری مسابقات ورزشی مادر و دختر به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا (ع) اشاره و آن را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این مسابقه ویژه دختران متولد 1383 به بعد همراه با مادران آنها پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: مسابقات ورزشی مادر و دختر روز پنجشنبه 21 مرداد ماه ساعت 17 در بلوار مطهری جنوبی باغ بانوان شهرداری شیراز اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هدف از برگزاری این مسابقات را تقویت حضور والدین در کنار فرزندان همراه با تفرج و سرگرمی و تقویت ارتباط صمیمی مادران و دختران بیان کرد.

همتی با اشاره به اینکه در جامعه امروز تحرک جامعه به ویژه مادران و دختران بسیار کاهش یافته است گفت: با برگزاری چنین مسابقاتی روحیه ورزش و تحرک در خانواده‌ها تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات به صورت ایستگاهی و با حضور عموم مردم در باغ بانوان انجام خواهد شد خاطرنشان کرد: مادران و دختران در 7 ایستگاه با اجرای مسابقاتی همچون هفت‌سنگ، گذر از موانع زمینی، دریبل توپ بسکتبال، شوت توپ فوتبال به سمت دروازه، دو سرعت با مانع و بدون مانع و غیره به رقابت می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار شیراز با اشاره به اینکه تعدادی از داوران به داوری این مسابقات می‌پردازند اظهار داشت: در پایان این مسابقات تیم‌های برتر مشخص شده و هدایای نفیس به آنها اهدا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار