پاشایی خبر داد:

عملکرد آموزش متوسطه آذربایجان شرقی نسبت به سال 94 افزایش 1.5 درصد دارد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ازافزایش 1.5 درصدی عملکرد آموزش متوسطه استان در میانگین نمرات امتحانات نهایی نسبت به سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۵۲۰۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،جعفر پاشایی در جلسه شورای معاونین اداره کل ،آموزش و پرورش را یک مجموعه پیچیده ای برشمرد و گفت:اداره کرد،کارسازی و نظامند سازی آن برای حصول نتیجه بهتر نیاز به برنامه ریزی بسیار دقیق و خوبی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان ساخت:در سازمان هایی که مخاطبان گسترده ای دارند،هم ذی نفعان کسانی که خدمات می گیرند و هم ذی ربطان کسانی که کار انجام می دهند،برای متولیان مسئولیت ایجاد می کنند و رضایت هر دو گروه از حساسیت بالایی برخوردار است که عدم برنامه ریزی صحیح مشکلات زیادی را برای هر دو طرف ایجاد می کند.

وی به حساسیت اداره کل و معاونین آن اشاره کرد و گفت:لازمه کار این است که مسئولین بالادستی در این سازمان نسبت به مسائل حساسیت کافی نشان دهند تا جدیت کار نمایان شود و هم ذی نفعان و هم ذی ربطان از وجحود چنین سازمانی در آسایش باشند و رضایتمندی حاصل آید.

پاشایی خاطر نشان کرد:تاکید وزیر محترم بر این است که هیچ اولیای بی سوادی در کشور وجود نداشته باشد و استان ما با دقت به این امر خواهد پرداخت و اداره کل به صورت نامحسوس اقدامات مدارس و ادارات را پیگیری و ارزیابی خواهد نمود.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان یادآور شد:اداره کل استان یک دستگاه ستادی است و باید کارسازی،فکر،ارزیابی ،نظارت و برنامه ریزی در راس کارها باشد تا با پشتیبانی ما ،مدیران مدارس تقویت شوند.

وی بر مستند سازی فعالیت ها در بخش های مختلف آموزش و پرورش استان تاکید کرد و افزود: علاوه بر گزارش برای مراجع بالا دستی، نقاط قوت و ضعف را شناسایی می کند و از دوباره کاری و هدر رفتن منابع و نیروی انسانی جلوگیری می شود.

پاشایی همدلی و هم زبانی را لازمه رسیدن به اهداف مشترک بر شمرد و گفت:همدلی در اصل هماهنگی ،یک دلی و یک رنگی برای رساندن قطار تعلیم و تربیت به مقصد اصلی معنی می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان داشت:سند تحول بنیادین از افتخارات دولت یازدهم بشمار می آید و156 برنامه اجرایی نوشته شده است که همه ی برنامه ها باید به نوعی به یکی از بند های نوشته شده در این سند مرتبط و مبنای عمل باشد.

وی آذربایجان شرقی را در اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل ،استان پایلوت بیان کرد و گفت:در بخش آموزش و پرورش کمیته ای به این نام تشکیل یافته و با جدیت کار را دنبال می کند و مبنای اقدامات آموزش و پرورش استان در این سال تعیین می کند.

پاشایی در خصوص ثبت نام دانش اموزان تاکید کرد:ثبت نام به صورت روان و شفاف صورت بگیرد و ثبت نام میان پایه ها به صورت اتوماتیک انجام گیرد و زحمت مضاعفی برای اولیا نباشد و ستاد ثبت نام استان تذکرات به موقع را در این خصوص به مدیران ابلاغ نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان،ار منظم شدن پرداختی های فرهنگیان از معاونت توسعه مدیریت تشکر کرد و،گزارش اقدامات برای سرویس مدارس توسط حوزه انجمن اولیا و مربیان پیش از بازگشایی مدارس را خواستار شد.

وی پیگیری و اجرای مطالبات توسط کارگروه تخصصی شورای اموزش و پرورش را خواستار شد و افزود: مصوبات شورا در صورت اجرایی نشدن نتیجه رضایت بخشی را بدنبال نخواهد داشت.

پاشایی پیگیری متن تفاهم نامه های کشوری و استانی را مهم خواند و گفت:برنامه های ابتکاری معاونت ها برای شروع سال تحصیلی در قالب نظام جامع برنامه ریزی انجام شود.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت گفت:هفته دولت 95 از بابت ارائه خدمات دولت و اطلاع رسانی بسیار مهم است و پرداخت به این موضوع باید سرعت بگیرد.

وی استراتژی اداره کل را حفظ آرامش و رضایتمندی عمومی و تکریم همکاران فرهنگی اعلام کرد و تاکید کرد:هر برنامه ای که این امر را به مخاطره بیاندازد در دستور کار قرار ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار