در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

آخرین وضعیت 7 برنامه جامع احیای تالاب‌های کشور

معاون دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست آخرین وضعیت تدوین و ارائه 7 برنامه جامع و عملیاتی در حوزه احیای تالاب های کشور را تشریح کرد.

کد مطلب: ۵۲۰۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد

مسعود باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه تالاب ها اظهار داشت: حل مشکلات تالاب های کشور یکی از اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست است و طرح هایی در زمینه احیای تالاب ها انجام شده و در دستور کار قرار دارد.


معاون دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین اجرای برنامه مدیریت زیست بومی تالاب ها برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تا کنون 5 تالاب از این برنامه بهره مند شدند که برنامه 7 تالاب دیگر نیز در دست انجام است.


وی اضافه کرد: یکی از دستورکارهای مهم کمیته ملی کنوانسیون رامسر تهیه و تدوین اطلس فرهنگی تالاب های کشور است که می تواند الگویی مناسب برای پیوند عمیق تر و بیشتر محیط زیست و فرهنگ باشد.


باقرزاده در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد هم افزایی برای حفظ و احیای تالاب ها گفت: در این زمینه نقش جوامع محلی در حفظ و احیایا تالاب ها بسیار اهمیت دارد که می تواند در کنار حمایت دولت و برنامه های مدون در این حوزه به خوبی بروز کند.


معاون دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست درباره پایش وضعیت تالاب ها نیز توضیح داد: پایش تالاب ها بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد ضمن اینکه با همکاری وزارت نیرو اقدامات مربوط به لایروبی مسیر تالاب ها انجام می شود چرا که رسوب گذاری یکی از مشکلات مسیرهای ورود آب به تالاب ها ست و این موضوع در احیای تالاب ها بسیار اهمیت دارد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار