طرح ها و پیشنهادهای فرهنگی و هنری استان به انجمن های حرفه ای سپرده شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: باید طرح ها و پیشنهادها به بخش خصوصی از جمله انجمن ها و موسسه های فرهنگی و هنری در استان سپرده شود.

کد مطلب: ۵۱۶۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، بهزاد مریدی بیان کرد: هنرمندان بخش های مختلف در فارس باید انجمن های تخصصی فرهنگی و هنری فعال در این استان را یاری دهند و از آنها حمایت کنند تا شاهد جهش و رشد فرهنگ فارس باشیم.

وی افزود: امروز تمام انجمن ها و اتحادیه های فرهنگی و هنری فارس با حضور متخصصان بخش های فرهنگی فعالیت های خود را انجام می دهند که واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری به اتحادیه ها و انجمن ها با هدف برون سپاری فعالیت های بخش دولتی به متخصصان انجام می شود.

مریدی اظهارداشت: تمرکز ما فعال کردن و مشارکت جدی بخش خصوصی و انجمن های فرهنگی و هنری در این بخش است که تلاش می کنیم برخی از امور به این انجمن ها واگذار شود.

وی اضافه کرد: به دنبال واگذاری جدی برنامه های فرهنگی و هنری استان از جمله برنامه ها، جشنواره ها و کارگاه ها به بخش خصوصی شامل اتحادیه ها، انجمن ها، گروه ها، تشکل ها و بخش های مختلف در استان هستیم زیرا معتقدیم اجرای کارهای در این بخش باید توسط متخصصان و فعالان فرهنگ و هنر انجام شود.

او با بیان اینکه ما باید کمتر در اجرای برنامه ها دخالت و مسئولیت نظارت و حمایت فعالان فرهنگی و هنری را داشته باشیم ادامه داد: در هیچ جای دنیا برای انجام فعالیت های اجتماعی نگاه به دولت و حکومت نیست بلکه فعالیت های انجمن های فرهنگی و هنری به عنوان بخش خصوصی کامل کننده فعالیت های بخش دولتی است.

مریدی عنوان داشت: بنابراین اجرای هرگونه برنامه های فرهنگی و هنری در استان باید با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و انجمن ها انجام شود و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی نیز نقش حمایت کننده دارد.

وی گفت: هم اینک ١٤ اتحادیه و انجمن فرهنگی و هنری به عنوان زیر مجموعه این اداره کل در این استان فعال است که از این تعداد ١٢ انجمن و اتحادیه فرهنگی و هنری به ثبت رسیده و فعالیت های خود را به صورت قانونی و حقوقی دنبال و اجرا می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار