رئیس دانشگاه ارومیه خبر داد:

افزایش 70 درصدی پژوهش های علمی در آذربایجان غربی/ راه اندازی پردیس بین المللی دانشگاه ارومیه

خبرگزاری پانا: رئیس دانشگاه ارومیه گفت: پژوهش های علمی در سطح استان آذربایجان غربی در سال اخیر 70 درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۵۱۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، طی مراسمی با حضور دکتر ابوالفضل حسنی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم ، معاون استاندار آذربایجان غربی ، فرماندار ارومیه ، رئیس دانشگاه ارومیه و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه ، بیست و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشته شد .
در این مراسم دکتر حسن صدقی رئیس دانشگاه ارومیه با ارائه گزارش عملکردی از پیشرفت بخش های مختلف این دانشگاه از سال 84 تاکنون اظهار داشت : بر اساس رتبه بندی وبومتریکس، دانشگاه ارومیه رتبه اول رشد در بین دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جایگاه هشتم در میان دانشگاه های دولتی وجایگاه یازدهم در میان دانشگاه های سراسر کشور را کسب نموده و همچنین این دانشگاه به عنوان عضو هیئت امنای فناوری منطقه یک کشور انتخاب شده است .
وی همچنین راه اندازی دانشکده اقتصاد و مدیریت، گسترش فضای آموزشی دانشکده منابع طبیعی، احداث و بهره برداری از مجتمع آموزش عالی شهید باکری میاندوآب، راه اندازی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، احداث ساختمان جدید دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت در پردیس نازلو را از مهمترین طرح های انجام شده در دانشگاه ارومیه عنوان کرد .
دکتر صدقی افزود: احداث ساختمان های جدید دانشکده فنی خوی و دانشکده فنی و مهندسی در پردیس نازلو، توسعه فضای آموزشی، پژوهشی، رفاهی دانشکده کشاورزی و تاسیس دانشکده ادبیات مهاباد نیز از دیگر طرح های به اتمام رسیده در دانشگاه ارومیه از سال 84 تا کنون است .
رئیس دانشگاه ارومیه در ادامه ، تاسیس و راه اندازی پژوهشکده نانو فناوری، بهره برداری و تجهیز پژوهشکده زیست فناوری وتاسیس پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه با 40 شرکت فعال و با اختصاص بودجه از محل در آمد اختصاصی دانشگاه را از دیگرطرح های توسعه آموزشی دانشگاه ارومیه بر شمرد .
وی همچنین پذیرش دانشجوی خارجی در مقاطع ارشد و دکتری بخصوص در دانشکده ادبیات و پذیرش 86 دانشجوی ممتار بدون کنکور را از اقدامات دانشگاه ارومیه در راستای توسعه آموزشی عنوان کرد .
رئیس دانشگاه ارومیه در ادامه افزود : اگر بودجه لازم برای پروژه احداث ساختمان جدید دانشکده های هنر و دامپروری تامین شود، دانشگاه به چشم انداز 20 ساله خود در سال 1404 می رسد .
دکتر صدقی در بخش دیگری از سخنان خود ، با اعلام افزایش 70 درصدی انجام پژوهش های علمی درسطح استان آذربایجان غربی در سال اخیر گفت: راه اندازی پردیس دانشگاه ارومیه برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با بیش از 56 رشته تخصصی باعث رشد و تقویت رابطه علمی و فرهنگی دانشگاه ارومیه با مراکز آموزش عالی کشور های همسایه وپذیرش دانشجو از این کشور ها می شود .
وی همچنین ازافزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه از 4 مگابایت در ثانیه به 70 مگابایت در ثانیه و راه اندازی اینترنت وایرلس در پردیس نازلو دانشگاه ارومیه خبرداد .
رئیس دانشگاه ارومیه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تبیین دین و فرهنگ در محیط دانشگاهی و افزایش چهار برابری بودجه فرهنگی طی چهار سال اخیر گفت: در این راستا طی سال های اخیر تاسیس شعبه کانون مهدویت را در مراکز آموزش عالی شاهد بودیم .
گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های شهیدان غفاری آذر و رامیان از دانشجویان شهید دانشگاه ارومیه تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار