جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر برگزار شد

استاندار بوشهر با تاکید بر شناسایی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: باید این آسیب‌ها شناسایی و اولویت بندی و در این راستا وظیفه و مسئولیت هر دستگاهی مشخص و تعیین شود.

کد مطلب: ۵۰۹۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تاکید بر تدوین سند جامع فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: برای طراحی این سند شناسایی آسیب‌ها امری مهم و ضروری است که در این راستا اقداماتی انجام شده است.

وی با تاکید بر اثربخشی برنامه‌ها وطراحی‌های فرهنگی تصریح کرد: در حال حاضر برخی فعالیت‌ها در زمینه برنامه‌های فرهنگی طراحی می‌شوند ولی اثر بخشی چندانی در جامعه ندارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر شناسایی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: باید این آسیب‌ها شناسایی و اولویت بندی و در این راستا وظیفه و مسئولیت هر دستگاهی مشخص و تعیین شود.

سالاری تدوین سند چشم انداز جامع فرهنگی را یک کار تخصصی دانست و تصریح کرد: در تدوین سند جامع فرهنگی استان بوشهر باید به همه بخش‌ها توجه ویژه شود.

وی تدوین سند جامع فرهنگی استان بوشهر را کاری مشترک بین شورای فرهنگ عمومی و کارگروه اجتماعی دانست و افزود: با همکاری موسسه‌ای توانمند و با استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی و حوزوی استان بوشهر سند جامع فرهنگی استان بوشهر تدوین می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه فرهنگ حجاب و عفاف خاطر نشان کرد: نباید تمام امور مذهبی و فرهنگ عفاف و حجاب به خصوص در بخش پیشگیری برعهده نیروی انتظامی قرار داده شود.

سالاری، با بیان اینکه نیروی انتظامی در کار پیشگیری وظیفه‌ای ندارد افزود: در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نهادهای متعددی در جامعه رسالت و وظیفه دارند.

وی با بیان اینکه برخورد فیزیکی باید آخرین راه مقابله با مشکل قلمداد شود گفت: با تقسیم کار و انجام وظایف محوله، مسائل فرهنگی باید شناسایی و اقدامات لازم برای پیشگیری در این خصوص انجام گیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه فرهنگ حجاب و عفاف تنها مسئله فرهنگی و اجتماعی نیست تصریح کرد: بسیاری از مسائل از جمله دروغگویی، احساس مسئولیت، امانت داری در مقابل اموال مردم بعنوان یک موضوع فرهنگی شناخته می‌شوند که باید مورد توجه قرار گیرند.

سالاری بر توسعه کتابخانه‌های عمومی در شهرها و روستاها تاکید کرد و افزود: توجه به کتابخانه الکترونیک و دیجیتال و توسعه سالن‌های مطالعه در شهرها و روستاها مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر تابستان سختی در حوزه آب آشامیدنی پیش رو دارد گفت: با وجود مشکلات متعدد در تامین آب آشامیدنی مصرف آب در استان بوشهر بیش از سرانه تعیین شده است و الگوی مصرف نیز رعایت نمی‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به هدر رفت آب ناشی از فرسودگی شبکه آبرسانی تصریح کرد: در کنار آب آشامیدنی که با مشکلات وارد استان بوشهر می‌شود میزان هدر رفت این ماده حیاتی بسیار زیاد است که ناشی از فرسودگی لوله‌ها و اتصالات است.

سالاری از افزایش میزان انتقال آب آشامیدنی در استان بوشهر خبرداد و گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفت بیش از 22 درصد به ظرفیت آب ورودی استان بوشهر افزوده شد.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی در استان بوشهر تاکید کرد: مشکل اصلی استان بوشهر میزان آب ورودی به شبکه آبرسانی نیست بلکه مشکل مربوط به میزان انتقال آب به شبکه داخلی منازل و نحوه استفاده از آن است.

سالاری با بیان اینکه رفع فرسودگی شبکه‌های آبرسانی یک کار مستمر است تاکید کرد: برطرف شدن مشکل شبکه‌های فرسوده تنها این طور نیست که امروز بتوان آنرا به یکباره حل کرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اگر اقدامات لازم قبلا اجرا می‌شد امروز استان بوشهر دچار بحران کم‌آبی نبود خاطر نشان کرد: وظیفه مسئولان در مقابل مردم برطرف کردن مشکل آب آشامیدنی است و مطالبات مردم به‌حق است که وظیفه پاسخگویی به خواسته‌های مردم داریم.

سالاری با تاکید بر توسعه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر افزود: تشکیل سازمانهای مردم نهاد در حوزه امربه معروف و نهی از منکر کاری خوب و شایسته و مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: اگر سازمان مردم نهادی تشکیل شود و بخواهد برای امر به معروف و نهی از منکر کارعلمی و فرهنگی انجام دهد از آن پشتیبانی می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار