نمی گذاریم ریه های تنفسی زمین در همدان مسدود شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان تاکید کرد: اجازه نمی دهیم افراد سودجو با ساخت و سازهای غیرمجاز و خارج از ضابطه ریه های تنفسی زمین را مسدود کنند.

کد مطلب: ۵۰۷۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرنگار پانا از همدان، محمدابراهیم الهی تبار در جمع بخشداران استان همدان گفت: بهترین زمین های استان بویژه در دشت بهار از سالها پیش تبدیل به سوله شده است.
وی افزود: صدور بی ضابطه و فراوان مجوز ساخت و ساز در مناطق بکر و مناسب استان نشان از یک سهل انگاری در دوره گذشته است.
وی خاطرنشان کرد: در اوایل دولت نهم از گسترش حاشیه نشینی جلوگیری می شد ولی یکباره بخشنامه ای برای ارائه خدمات به افراد حاشیه نشین از سوی دولت صادر شد در حالی که این بخشنامه مغایر با ماده هشت قانون حفاظت از اراضی بود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان اظهار کرد: با وجود اینکه مجلس این بخشنامه را نقض کرد ولی عده ای از این طریق مجوز دریافت کردند.
الهی تبار افزود: هم اینک بخشی از حاشیه نشینان از خدمات بهره مند بوده و عده ای بی بهره هستند که این امر به مشکلی تبدیل شده است.
وی گفت: دولت تدبیر و امید سختگیرانه و ضابطه مند در این باره ورود کرده در حالی که این رویه باید از دولت گذشته آغاز می شد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان افزود: چرا باید احکام پرونده های حفر چاه های غیرمجاز در سالهای 86 و 87 هم اینک اجرا شود؟
الهی تبار اضافه کرد: از اینکه در دولت گذشته از کنار این موضوع به راحتی گذشتند و اجازه دادند با ساخت و سازهای غیرمجاز به طبیعت آسیب وارد شود گله مندیم.
وی در ارتباط با خرید گندم گفت: بخشداران باید بر روند خرید، وضعیت انبارها و سرعت عمل در جابجایی گندم نظارت کرده و شرایط را برای کشاورزان تسهیل کنند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان افزود: همدان از نظر کشت گندم سال پر رونقی را پشت سر گذاشت بنابراین با توجه به قرار گرفتن در فصل کشت این محصول باید رضایتمندی کشاورزان در اولویت باشد.
الهی تبار اظهار کرد: مشکلات اقتصادی ایجاد شده در کارخانه ها موجب بروز خلل در خرید چقندر قند و بروز مشکل برای کشاورزان شد که امدواریم این مشکل در سالجاری رفع شده باشد.
وی بیان کرد: ظرفیت صنایع تبدیلی شیر در همدان فراتر از تولید استان است که باید مشکلات موجود در این حوزه بررسی و رفع شود.
الهی تبار درباره طرح کاداستر نیز گفت: اجرایی شدن این طرح میزان نارضایتی های اجتماعی و پرونده های قضایی را کاهش می دهد چون زمینهای کشاورزی و باغات صاحب هویت و شناسنامه می شوند.
وی افزود: استفاده از سند زمین کشاورزی برای دریافت تسهیلات و در زمینه ارائه بعنوان وثیقه و ضمانت بانکی از دیگر مزیتهای اجرای طرح کاداستر است بنابراین باید برای مردم اهمیت این طرح را تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار