مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

۲۴۰۰ کتابخانه در مدارس ابتدایی زنجان وجود دارد

در ۲۶۲ آموزشگاه ابتدایی در سطح استان 2 هزار و ۴۶۷ کتابخانه مستقل، مشترک و کلاسی وجود دارد.

کد مطلب: ۴۹۹۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، " مرتضی تمجیدی" با بیان اینکه در مدارس دوره اول متوسطه و دوم متوسطه استان زنجان کتابخانه متمرکز وجود دارد و دانش آموزان خود کتابدار هستند، افزود: در مجموع بیش از ۵۶۹ کتابخانه مشترک و مستقل در این مدارس وجود دارد .

وی بر لزوم تقویت کتابخانه‌های مدارس تاکید کرد و ادامه داد: توجه به این امر مهم باعث توسعه خلاقیت و تفکر دانش آموزان می‌شود و این اداره کل بر تقویت کتابخانه‌ها مدارس تأکید جدی دارد و در حال حاضر ۶۴۲ هزار و ۹۷ جلد کتاب در سطح کتابخانه های مدارس اول و دوم متوسطه وجود دارد .

تمجیدی از وجود ۲۶۲ آموزشگاه ابتدایی در استان زنجان خبر داد و گفت: دو هزار و ۴۶۷ کتابخانه مستقل، مشترک و کلاسی در مدارس ابتدایی استان زنجان فعالیت می کند که در مجموع بیش از ۳۲۸ هزار جلد کتاب درسی در این تعداد کتابخانه وجود دارد .

وی افزود: با توجه به اینکه کتاب‌خوانی در رشد تفکر و خلاقیت و توسعه نگرش دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی دارد باید کتاب‌های غیر درسی متناسب با سن دانش آموزان در مدارس وجود داشته باشد .

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان به نقش مؤثر خانواده در امر کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها در زمینه تشویق دانش‌آموزان به امر کتاب‌خوانی بسیار نقش مهمی دارند .

تمجیدی افزود: طی سال گذشته با وجود کمبود اعتبارات بیش از هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به تعداد کتاب ها در کتابخانه های مدارس در مقطع اول و دوم متوسطه و سه هزار و ۸۰۰ جلد برای مقطع ابتدایی اضافه‌شده است .

وی افزود: طی فروردین‌ماه سال جاری در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان زنجان، ۱۰ هزار جلد کتاب به‌صورت رایگان به کتابخانه‌های مدارس زنجان افزوده شده است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار