کشاورزی مردمی ترین فعالیت اقتصادی در کشور به شمار می رود

مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی ایران گفت: کشاورزی مردمی ترین فعالیت اقتصادی در کشور محسوب می شود و بیشترین تولیدات داخلی مورد نیاز را نیز تامین می کند.

کد مطلب: ۴۹۷۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، " عبدالرضا مسلمی " در جمع خبرنگاران زنجان افزود: توسعه زمینه های مشارکت مردم در امور اقتصادی بخش کشاورزی، موضوع مورد نظر تشکل های کشاورزی است .

وی یادآورشد: هم اکنون 437 تشکل در سطح 420 شهرستان ایران راه اندازی شده است .

مسلمی اظهار کرد: این تشکل ها شامل فعالیت همه گروه های صنفی حوزه کشاورزی می شوند و بیش از 250 رشته شغلی شناسایی شده در این زمینه را در بر می گیرد .

مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی ایران به نقش کشاورزی در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از سیاست ها و برنامه های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: از توانمندی و دانش کشاورزان خبره ای که هر ساله به عنوان کشور نمونه انتخاب می شوند، برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: دانش و توانمندی کشاورزان نمونه باید در اختیار سایر کشاورزان و فعالان این حوزه قرار گیرد .

مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی ایران گفت: امسال برای رونق بخشی به حوزه فروش محصولات کشاورزی داخلی، از ورود هر نوع محصول زراعی و باغی به کشور جلوگیری شد .

وی تاکید کرد: محصولاتی که با نام خارجی به فروش می رسند به حتم از راه قاچاق وارد شده اند و حق گمرکی را نپرداخته اند .

مسلمی اضافه کرد: برای تامین برخی میوه ها از جمله موز، آناناس و نارگیل در کشور، تمهیدات خاصی اندیشیده شده و به تعدادی از تشکل های صنف کشاورزی مجوز واردات این محصولات داده شده است.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار