مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل خبرداد:

پوشش آموزشی 100 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی در استان اردبیل

مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 100 درصد دانش آموزان مقاطع ابتدایی در این استان زیرپوشش آموزش هستند و هیچ فردی وجود ندارد كه به این خدمات آموزشی دسترسی نداشته باشد.

کد مطلب: ۴۹۱۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، احمد ناصری در نشست معلمان با نماینده ولی فقیه در استا ن وامام جمعه اردبیل افزود: آموزش و پرورش به عنوان متولی تعلیم و تربیت زمینه تحصیل را برای همه افراد جامعه فراهم كرده طوری كه در دوره اول متوسطه 90 درصد و در دوره دوم متوسطه 75 درصد دانش آموزان زیرپوشش آموزش هستند.

وی با اشاره به این كه 81 درصد جمعیت استان باسواد هستند اظهار كرد: فقط 211 هزار نفر در استان بی سواد هستند كه 80 هزار نفر از آنها توسط نهضت سواد آموزی در حال باسواد شدن هستند اما 130 هزار نفر به خاطر شرایط سنی در این چرخه سواد آموزی قرار ندارند.

مدیركل آموزش و پرورش استان به وجود 224 هزار و 953 دانش آموز در استان اشاره كرد و افزود: مجموع دانش آموزان و معلمان استان 20 درصد جمعیت استان را تشكیل می دهد.

ناصری بیان كرد: از این تعداد دانش آموز 76 درصد در مناطق شهری و 24 درصد در مناطق روستایی و 52 درصد آنها پسر و 48 درصد آنها دختر هستند.

وی با بیان این كه جایگاه این استان در تعداد مدارس غیردولتی از میانگین كشوری بالاتر است گفت: 85 درصد دانش آموزان استان در مدارس دولتی و 15 درصد در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند كه این بیانگر اعتماد اولیا و خانواده ها به مدارس غیردولتی است.

مدیركل آموزش و پرورش استان همچنین تعداد مدارس استان را سه هزار و 295 مدرسه با 11 هزار و 929 كلاس ذكر كرد و افزود: 18 هزار و 532 نفر معلم و پرسنل آموزش و پرورش استان وجود دارد كه 54 درصد این نیروها را آقایان و 46 درصد را خانم‌ ها تشكیل می‌دهند.

وی افزود: به رغم اینكه هزینه‌ های سنگینی به دولت از بابت مدیریت مدارس تك دانش‌ آموزی تحمیل می‌شود اما در برخی از روستاها و مناطق عشایری استن مدارس تك دانش‌ آموزی و تك معلمی دایر است.

ناصری اظهارداشت: اعتبار سالانه آموزش و پرورش استان بیش از شش هزار میلیارد ریال است كه 97 درصد آن صرف حقوق و مزایای معلمان و پرسنل می شود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان نیز در این نشست گفت: سپاه تنها یك نهاد صرفا نظامی نیست چون انقلاب و نظام اسلامی ایران یك انقلاب معنوی و اسلامی و دارای آرمان های بزرگ است كه این اندیشه و تفكر در جهان تشنگان بسیاری دارد.

حجت الاسلام نجات فیاضی ، حفاظت از اعتقادات و باورهای دینی مردم ، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی ، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن ، دشمن شناسی و ولایت مداری و دفاع از هویت انقلاب و پاسداری از آن پنج شاخصه و ویژگی مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان تصریح كرد: سپاه نهاد مقدسی است كه متولد و فرزند انقلاب می باشد و یكی از سرمایه های عظیم آن است و در تمام عرصه های انقلاب حضور فعال و چشمگیر دارد.

وی افزود: پس از جنگ هم این نهاد مقدس در همه عرصه ها از جمله سازندگی كشور و جنگ نرم و مبارزات فرهنگی بسیار هوشمندانه در برابر بدخواهان و دشمنان انقلاب و نظام ایستادگی كرد و نقش بی بدیل و بی نظیری ایفا كرد.

فیاضی با اشاره به نقش سپاه در عرصه های سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی گفت: سپاه در تهاجم فرهنگی دشمنان و بدخواهان این ملت و كشور برای تقویت فرهنگ و باورهای دینی مردم در برابر فرهنگ و اندیشه های غلط دشمنان مقتدرانه ایستاده است.

وی با تبریك فرا رسیدن هفته معلم و نقش برجسته استاد شهید مرتضی مطهری بیان كرد: اگر جامعه و آحاد مردم می خواهند در دنیای پیچیده امروز مصون مانده و واكسینه شوند باید اندیشه و تفكر این شهید راه حق و حقیقت در جامعه احیا و برای نسل امروز تبیین شود.

فیاضی گفت: همزمان با هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان بیش از 150برنامه اجرا خواهد شد كه برگزاری همایش فرماندهان ، تجلیل از معلمان ، برگزاری نشست های بصیرتی با محوریت ولایت مداری ، تبیین اندیشه های شهید مطهری ، برگزاری یادواره های شهدای فرهنگی و دانش آموزی ، برگزاری محافل روشنگری و بررسی راههای نفوذ فرهنگی از دیدگاه شهید مطهری ، دیدار با خانواده های شهدای فرهنگی و دانش آموزان ، دیدار با امامان جمعه شهرستان ها به همراه معلمان ، حضور در نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه ، تجلیل از مربیان شاغل و باز نشسته ، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا ، برگزاری مسابقات ورزشی و نشست علمی حكمت مطهر از جمله آنهاست.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این دیدار در مورد نقش معلم در جامعه و فراهم كردن زمینه پذیرش در تربیت صحبت هایی ارائه كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار