محمدعلی نجفی مشاور رئیس جمهوری در شیراز عنوان کرد:

خاوری ها و بابك زنجانی ها محصول پدیده دور زدن تحریم ها بود

محمدعلی نجفی مشاور رئیس جمهوری گفت : پدیده دور زدن تحریم ها در گذشته سبب پیدا شدن افرادی مثل خاوری ها و بابك زنجانی ها شد.

کد مطلب: ۴۸۹۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، محمد علی نجفی در همایش بزرگ فرهنگیان در شیراز خطاب به كسانی كه می گفتند تحریم نعمت است و قدر این نعمت را ندانستیم و حالا كه برداشته شده ناراحت هستند افزود: باید بررسی شود كه چقدر از سرمایه دولت تحت عنوان دور زدن تحریم ها به افرادی در داخل و خارج داده و برده شد و در حقیقت غارت شد و برگردانده نشد.
وی با بیان اینكه این تحریم ها چه هزینه های مالی سنگینی را بر كشور تحمیل كرد اظهار داشت : كار بجایی رسیده بود كه كارهای نقل انتقالات مالی این كشور را یك صرافی انجام می داده و در حقیقت به لحاظ جایگاه مالی به قرن 19نزول كرده بودیم .
نجفی ادامه داد: یا یك عده ای خیلی كج فهم هستند كه این مسائل را نمی فهمند و یا اینكه بخاطر مخالفت سیاسی با دولت و زمین خوردن این دولت بر واقعیت ها چشم می بندند و با نادیده گرفتن هر حقیقتی منافع و مصالح ملی برایشان كوچكترین ارزشی ندارد.
وی از اسرائیل ، عربستان ، لابی صهیونیست ها در آمریكا و حزب افراطی جمهوری خواه آمریكا كه شرورترین گروههای عالم بشریت محسوب می شوند بعنوان مخالفان برجام یاد كرد كه چه هزینه های هنگفتی در این را خرج كردند ولی موفق نشدند.
نجفی افزود: و در داخل مسائل سیاسی بقدری برخی ها را كور كرده كه بدون توجه به منافع و مصالح ملی و با كج اندیشی و كج فهمی بطور ناخواسته با این چهار گروه شرور در قبال رفع تحریم ها و موفقیت برجام هم موضع شده اند.
وی از برجام به عنوان یك موفقیت بزرگ تاریخی یاد كرد و افزود: بدون شك با حضور حماسی مردم در دور دوم انتخابات پیش رو مجلسی توانمند و كارگشا و در عین حال هماهنگ با دولت شكل خواهد گرفت كه از تغییر نگاه و فضای بین المللی ایجاد شده به كشورمان نهایت استفاده را در راستای رفع مشكلات و آبادانی مملكت خواهند كرد.
وی ادامه داد: با همتی كه مردم بخصوص اقشار فرهنگی جامعه كه ضریب نفوذ بالایی در آرای مردم دارند ،مجلسی هماهنگ با دولت را در هشتم خردادماه سالجاری خواهیم داشت و لذا می طلبد در شهرهایی كه انتخابات به مرحله دوم كشیده شد مردم با حضور حماسی خود كار را در جهت تكمیل یك مجلس معتدل و با اقتدار به سرانجام رسانند.
عضو حزب كارگزاران سازندگی دور نمای آینده كشور را برغم مواجه بودن با مشكلات موجود امیدوار كنننده خواند و اظهار داشت : این بالا و پائین شدن و حالت عصبی كشورهایی چون عربستان ناشی از شكستی است كه این كشور برغم هزینه كردن های زیاد در جهت منزوی كردن كشورمان به جایی نرسید.
مشاور رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت : دولت علاقه دارد برای حل مشكلات فرهنگیان كشور اقدام كند ولی با توجه به عمق مشكلات وگرفتاریها كه بخشی به فشارهای خارجی و بخشی به بی تدبیری های برخی مدیران گذشته از ابتدای انقلاب تاكنون بر می گردد تاكنون نتوانسته اقدام عاجلی انجام دهد.
نجفی با اشاره به جایگاه رفیع فرهنگیان و تعلیم و تربیت در جامعه افزود: بهرحال مجموعه مشكلات و معضلاتی كه برای اداره كشور وجود دارد اجازه نداده دولت ان چیزی كه می خواهد و در نظر دارد در رابطه با آموزش و پرورش اجرا كند.
وی گفت: امید است كه مجلسی شكل بگیرد مفیدتر و متخصص تر از مجلس قبلی تا دولت با یاری و همراهی این مجلس بتواند همه برنامه های خود بخصوص در بخش آموزش و پرورش را به نتیجه برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار