صیادان گیلانی سه هزار ماهی سفید مولد در اختیار شیلات قرار دادند

معاون صید و بنادر ماهی گیری شیلات گیلان گفت : صیادان استان برای كمك به بازسازی ذخایر دریای خزر سه هزار ماهی سفید مولد نر و ماده را به صورت زنده در اختیار مراكز بازسازی ذخایر شیلات قرار دادند .

کد مطلب: ۴۸۵۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،اكبر ایلدرم اظهار كرد : این ماهیان برای تكثیر مصنوعی در اختیار مراكز بازسازی آبزیان استان قرار می گیرد .
وی با قدردانی از مشاركت اتحادیه شركتهای تعاونی پره و صیادان در كمك به بازسازی ذخایر خزر ،ارزش ریالی این تعداد ماهی را 500 میلیون ریال عنوان كرد .
ایلدرم با اشاره به وجود سه مركز تكثیر مصنوعی آبزیان در گیلان خاطرنشان كرد : تولید بیش از 150 میلیون بچه ماهی استخوانی و خاویاری در سال حاصل تكثیر این سه مركز است .
معاون شیلات گیلان تصریح كرد : صیادان با رعایت قوانین و مقررات صید اعم از رعایت زمان صید ، اندازه چشمه تور و رهاسازی بچه ماهیان غیراستاندارد استخوانی و خاویاری به حفاظت از ذخایر آبزیان خزر كمك شایانی می كنند.
ماهی سفید یكی از مهمترین ماهیان استخوانی دریای خزر است كه تنها در این دریا و آن هم در آبهای ساحلی ایران وجود دارد.
این ماهی بیش از 60 درصد تركیب صید ماهیان استخوانی صیادان را در آبهای ساحلی را به خود اختصاص داده است.
از جمله دلایل مختلف محدود كننده تولید مثل طبیعی را می توان ایجاد سد های انحرافی و آبند ها ، صید بی رویه و آلودگی های زیست محیطی ، روش غلط صید در سالیان گذشته و از بین رفتن بخش اعظمی از جایگاه های تخم ریزی طبیعی در رودخانه ها و تالاب انزلی نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار