برگزاری شورای آموزش و پرورش خوزستان + حاشیه ها

محمد تقی زاده در شورای آموزش و پرورش خوزستان گفت: در آموزش و پرورش عشایر خوزستان برای اولین بار دوره ی پیش دبستانی مخصوص نوآموزان عشایر راه اندازی شد.

کد مطلب: ۴۶۴۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان ، محمد تقی زاده در شورای آموزش و پرورش خوزستان گفت: در آموزش و پرورش عشایر خوزستان برای اولین بار دوره ی پیش دبستانی مخصوص نوآموزان عشایر راه اندازی شد.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: در حال حاضر75 درصد نوآموزان در آموزش و پرورش عشایر تحت آموزش های پیش دبستانی قرار گرفته اند .

وی با اشاره به محرومیت در دو منطقه ی آرپناه و مودو از توابع سردشت دزفول ، خاطر نشان کرد: این دو منطقه دارای 100 دانش آموز و 22 روستا است که فاقد مدرسه می باشد که آمار بی سوادی بالایی نیز دارند .البته مسائل این دو منطقه در شهریور ماه مطرح شد ولی به نتایج قابل توجهی در این خصوص دست پیدا نکردیم .

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم به کار بستن راه کارهای ارتقای رتبه ی کنکور آموزش و پرورش خوزستان ، تصریح کرد: طبق دستور استاندار تاکنون جلسات متعددی در این خصوص با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و کارشناسان مربوطه برگزار شده است و راهکارهای افزایش رتبه ی کنکور خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تقی زاده گفت:از مجموع 65 هزار و 825 نفر داوطلب فقط 23 هزار و 802 نفر دانش آموز هستند و بقیه کسانی هستند که از سالهای قبل پشت کنکور حضور دارند .

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اظهار اینکه رتبه ی کنکور آموزش و پرورش خوزستان در سال گذشته از 27 به 21 رسیده است ،تاکید کرد:در سال گذشته با تلاش دوستان این امر تحقق یافت و امسال نیز می توانیم در مدت باقی مانده با دایر کردن 120 کلاس کنکور در سطح استان خوزستان رتبه ی 21 را به رتبه ی 15 ارتقا دهیم و در یک شاخص ملی ارتقا پیدا کنیم .

در حاشیه ها

*شورای آموزش و پرورش خوزستان راس ساعت مقرر در سالن غدیر اداره ی کل آموزش و پرورش برگزار شد .

* استاندار خوزستان در این جلسه گفت: شورای آموزش و پرورش خوزستان درحوزه ی تعامل با روسای قبلی و فعلی آموزش و پرورش خوزستان ، جزو شورای های پرافتخار می باشد چون کمتر مجموعه ای در خوزستان دیده می شود که از این تشریک برخوردار باشند.

*رئیس آموزش و پرورش عشایر خوزستان در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه به مناطق آرپناه و مودو گفت: فقط کاندیداها موقع انتخابات به این مناطق سرکشی می کنند .

*مدیرکل نوسازی مدارس با اظهار نارضایتی از عدم تخصیص 50 درصد از اعتبارات مورد نظر اظهار داشت: رسیدگی به سردشت جزو برنامه های امسال ما بود که در کمیته ی برنامه ریزی اعتبار آن حذف شد .

* بلادیان رئیس ستاد اقامه ی نماز خوزستان نیز گفت: مدارس شبانه روزی عشایر مشکل دارند و از سال 89 تا کنون به بازار بدهکارند .

* مخمل زاده ، مدیرکل اجتماعی استانداری خوزستان در شورای آموزش و پرورش گفت:خوزستان از نظر جمعیت رتبه ی سوم را در کشور داراست ولی فاقد رشته ی پزشکی می باشد .

* معاون متوسطه ی اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خوزستان در شاخص افت درصد قبولی در پایه ی سوم نظری ، رتبه ی 1 ، در شاخص کنترل افت میانگین نمرات درسی خوزستان رتبه ی 2 و در شاخص توزیع متوازن بین رشته ای از رتبه ی 4 برخوردار است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار