ولایت‌فقیه و مردم‌سالاری دو رکن اصلی نظام اسلامی

عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ولایت‌فقیه و مردم‌سالاری دو رکن اصلی نظام اسلامی است.

کد مطلب: ۴۶۱۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از همدان، حسین انواری در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و امام شهدا، به ویژه شهدای استان همدان که از شهدای بزرگ و اثرگذار در صحنه انقلاب هستند، افزود: امروز دو مساله انقلاب اسلامی و انتخابات حائز اهمیت است.
وی بیان داشت: امام (ره) بر اساس فقه شیعی قطعات متفرقه را با هم ترکیب کرده و یک منظومه ایجاد کردند.
عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: ما در تاریخ اسلام به جز صدر اسلام و حکومت آن زمان و دوران امیرالمومنین(ع)، حکومت اسلامی به معنای تبعیت از قوانین اسلامی و اتصال به ولایت نداشتیم و این معجزه امام(ره) بود.
وی با بیان اینکه در 37 سال قبل طلیعه پیروزی آشکار شد، تصریح کرد: اگر به قبل از پیروزی انقلاب برگردیم و زمانی که امام (ره) نهضت را شروع کردند در سال‌های 41 و 42 تلاش‌های زیادی شد و بسیاری از مجاهدین شهید شدند و زجرها کم نیست و آنچه 22 بهمن اتفاق افتاد حاصل این رنج‌ها است.
انواری گفت: مجموعه قواعدی که بر انقلاب حاکم است نتیجه خون‌ها و اندیشه ناب محمدی و عزم دینی امام(ره) است که قیام کردند و با استفاده از ظرفیت ایجاد شده این منظومه را ایجاد کردند.
وی خاطرنشان کرد: این نظام متکی به ادامه رسالت پیامبر(ص) و حکومت امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین(ع) از زمان غیبت تاکنون است.
عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه نظام اسلامی بر دو رکن اصلی استوار است، تصریح کرد: یک رکن ولایت فقیه است یعنی حکومت صالحان و حکومت بر وحی الهی و آنچه امام (ره) توانست در سال 57 ایجاد کند در واقع متکی به قرآن و وحی بود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار