عقد تفاهم نامه سازمان نهضت سوادآموزی خراسان شمالی با اداره کل زندان ها

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: رنامه های خوبی از طرف سوادآموزی برای ریشه کنی بی سوادی در نظر گرفته شده است که یکی از آنها عقد تفاهم نامه با اداره کل زندان ها است .

کد مطلب: ۴۵۸۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مودی از رتبه و عملکرد خوب اداره کل زندانها درسال گذشته در مقایسه با دستگاههای اجرایی استان خراسان شمالی تشکر کرد و گفت: در برون سپاری فعالیتهای سوادآموزی محدودیتها و قوانینی وجود دارد که همه ملزم به رعایت آن هستیم اما با توجه به اهمیت ویژه سوادآموزی برای زندانها، سازمان 11 سال به حدود سنی افراد تحت پوشش سوادآموزی در این گروه افزوده است و زندانها می توانند گروه سنی 10-60 سال را نیز تحت پوشش سوادآموزی قرار دهند.

وی افزود: در زندان با توجه به اینکه بسیاری از افراد در سنین پایین هستند و می توانند در آینده ادامه تحصیل دهند، سعی شده است تا به دوره تحکیم سواد که مربوط به افراد مسن است، پرداخته نشود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: زندان ها هر چه قدر درخواست داشته باشند ما آمادگی پوشش سوادآموزی آنها را داریم و محدودیتی برای آنها قائل نیستیم و در صورتی که اداره کل زندانها حد اقل تعداد 50 نفر سوادآموز و یک مؤسسه آزاد مانند انجمن حمایت از زندانیان را به عنوان مجری مورد تأیید معرفی کند آمادگی داریم تا مجوز تأسیس یک مرکز یادگیری مهارتهای اساسی زندگی برای زندانیان را صادر کنیم.

مودی در پایان ضمن تشکر از برگزاری این جلسه خواستار ادامه برگزاری این جلسات به صورت فصلی شده و پیشنهاد کرد تا در صورت امکان از مجموعه کتب سوادآموزی تألیف شده در استان به صورت قفسه بازبرای مطالعه زندانیان استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار