همایش ملی آموزش ابتدایی - خراسان جنوبی

لامعی:حضور 600 شخصیت برجسته در همایش/این همایش هشت ماه پیش کلید خورد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه همایش ملی آموزش ابتدایی گفت: عملیات برگزاری این همایش از هشت ماه قبل کلید خورد.

کد مطلب: ۴۴۱۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، عباس لامعی صبح امروز(شنبه) 5 دی ماه در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی آموزش ابتدایی در بیرجند گفت: رویکرد این همایش تجلیل از پدر علم و تربیت ایران اسلامی و اولین وزیر آموزش و پرورش، دکتر غلامحسین شکوهی است. دوره ابتدایی از مهم ترین دوره های تحصیلی دانش آموزان است که شالوده شخصیت آینده دانش آموز به لحاظ تربیتی و آموزشی در آن شکل می گیرد.

وی با بیان این که با توجه به استقبال جهره های علمی کشور از این همایش، همایش ملی آموزش ابتدایی در نوع خود بی نظیر است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود : بیش از 1725 مقاله به این همایش ارسال شده و داوری توسط بهترین چهره های علمی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه بسیاری از استان های کشور متقاضی برگزاری این همایش بودند، گفت: خراسان جنوبی با توجه به توانمندی هایی که در سطح استان دارد این تکلیف را بر عهده گرفت.
لامعی با بیان این مطلب که 100 مقاله در این همایش ارائه خواهد شد گفت :امیدواریم این مقالات در نظام تعلیم و تربیت کاربردی و عملیاتی شود وبتوانیم گامی موثر در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین برداریم .
وی، از چاپ مقالات پذیرفته شده در دو مرحله خبر داد و افزود: اولین مجلد مقالات چاپ شده به تعداد 89 مقاله در روز برگزاری همایش در اختیار علاقمندان قرار می گیرد و مابقی نیز پس از همایش چاپ شده و به استان های کشور ارسال می شود.
لامعی با بیان این که دوره ابتدایی مهم ترین دوره در تربیت کودکان است، خاطر نشان کرد: مقالات رسیده به دبیرخانه اولین همایش ملی آموزش ابتدایی بیشتر حول موضوعات آموزش ابتدایی، تحول در آموزش ابتدایی، آموزش ابتدایی و صلاحیت حرفه ای معلمان، چشم انداز سند توسعه آموزش پیش دبستانی و دبستانی و مطالعه برنامه های درسی می باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از حضور بیش از 600 چهره علمی در همایش ملی آموزش ابتدایی خبر داد گفت :وزیر آموزش و پرورش , وزیر علوم و مدیران کل اموزش و پرورش در این همایش حضور خواهند داشت.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، رونمایی از سند هویتی دکتر شکوهی، برگزاری شب شعر شکوه دانش، کلنگ زنی فرهنگ سرای دکتر شکوهی در خوسف و برپایی نمایشگاه دستاوردهای تعلیم و تربیت خراسان جنوبی از مهم ترین برنامه های جنبی برگزاری اولین همایش ملی آموزش ابتدایی در استان عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار