یادواره آبروی محله شهید رضوان بیسوده در آستارا برگزار شد

یادواره آبروی محله شهید رضوان بیسوده در محله این شهید والا مقام با حضور خانواده های معظم شاهد ، ایثارگر و تعدادی از مسئولان محلی شهرستان آستارا برگزار شد.

کد مطلب: ۴۳۹۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،طرح ملی آبروی محله از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کل کشور در حال برگزاری است که بر اساس آن یک شهید از هر شهرستان انتخاب شده و در ایام نزدیک به سالگرد آن شهید، یادواره ای تحت عنوان آبروی محله، در محله آن شهید در شهرستان برگزار می شود.
امام جمعه شهرستان آستارا روز یکشنبه در این آیین معنوی گفت: شهدا در مسیر پرنور خود هدف متعالی را در نظر داشتند و در نهایت به هدف مقدس خود دست یافتند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه هیچ چیزی برای انسان ارزشمندتر از جان نیست ، افزود: شهدا در راه اعتقادات پاک خود از جان خود گذشتند تا ثابت کنند عقیده و باوری که به ارزش های اسلام و انقلاب گره خورده ارزشمند تر از جان انسان هاست.
وی با اشاره به اینکه همه ما باید پاسدار راستین خون شهدا باشیم ، اضافه کرد: برخی از رفتارهای ما در تقابل با آرمان های شهدا می باشد که شایسته است نسبت به رفتار و اخلاق خود در جامعه بیش از پیش دقت کنیم تا رنگ و بوی قرآنی و معنوی بگیرد.
امام جمعه آستارا در ادامه با انتقاد از وضعیت بدحجابی در جامعه ، گفت: شهدا همواره در وصیت نامه های خود به رعایت حجاب توصیه می کردند و ما پیروان راه شهدا تنها با عمل به وصیت نامه های آن ها می توانیم به سعادت حقیقی دست یابیم.
حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه شهادت بالاترین درجه ای است که خداوند به بندگان خاص خود عطا می کند ، افزود: باید این آیین ها بتوانند انتقال دهنده پیام روشن شهادت به خصوص برای نسل جوان باشند.
شهید رضوان بیسوده در سال 1338 در یک خانواده کشاورز و مستضعف دیده به جهان گشود،پس از اتمام دوران سربازی و ورود به سپاه عازم جبهه های حق علیه باطل شد و مدت شش ماه در جبهه جنوب مشغول خدمت بود.
سپس شهید بیسوده در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان آستارا خدمت کرد که در این زمان پس از موفقیت در آزمون دانشکده افسری در تهران و شیراز سخت ترین مراحل آموزشی را گذراند و دوره خود را با موفقیت به اتمام رساند و درجه ستوان سومی را دریافت کرد و به تیپ سراب راه یافت و از آن جا به جبهه سومار که تیپ سراب در آن جا مستقر بود اعزام شد.
پس از گذشت چهار ماه از ماموریت وی در خط مقدم جبهه در حال سرکشی به نیروهای تحت امرش بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار