ویژه فجر سی و یکم/

نمایش آخرین ساخته «رومن پولانسکی» در جشنواره فجر

خبرگزاری پانا: فیلم سینمایی «کشتار» آخرین ساخته «رومن پولانسکی» کارگردان شهیر لهستانی، در سی‌‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر بر روی پرده خواهد رفت.

کد مطلب: ۴۳۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، فیلم سینمایی«کشتار» آخرین ساخته «رومن پولانسکی» کارگردان شهیر لهستانی، در سی‌‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر بر روی پرده خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، این فیلم کمدی محصول مشترک سال 2011 کشور‌های فرانسه، آلمان، اسپانیا و لهستان است که فیلم‌نامه آن توسط خود پولانسکی از روی نمایش‌نامه معروف نمایش‌نامه نویس فرانسوی «یاسمین رضا» به نام «خدای کشتار» با همکاری او نوشته شده است.

براساس این گزارش، در این فیلم بازیگران نام‌آشنای هالیوودی ایفاگر نقش‌های اصلی هستند. جودی فاستر، جان سی رایلی، کریستوفر والتز و کیت وینزلت داستان دو زوج را روایت می‌کنند که به دلیل دعوای فرزندانشان در مدرسه در کنار هم قرار می‌گیرند.

«کشتار» برای نخستین بار در شصت و هشتمین‌ دوره جشنواره بین‌المللی کن به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدین قرار گرفت. این فیلم در جشنواره‌ها و مراسم بسیاری از جمله «گلدن گلوب» و «سزار» نامزد دریافت جایزه شده است.

*فیلم سینمایی «عشق» ساخته میشاییل هانکه برنده نخل طلای کن در جشنواره فجر

روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اعلام این خبر افزود: «عشق» درامی تحسین شده به نویسندگی و کارگردانی «میشاییل هانکه» فیلم‌ساز کهنه کار اتریشی است. این فیلم فرانسوی‌ زبان در جشنواره فیلم کن 2012، «نخل طلا» را برای کارگردانش به ارمغان آورده است. داستان فیلم درباره زوجی موسیقی‌دان به نام آن و جورج است که بازنشسته شده‌‌اند و دختری دارند که دور از آن‌ها در کشور دیگر زندگی می‌کند.

در این گزارش آمده است: «عشق» محصول مشترک شرکت‌های فیلم‌سازی فرانسوی، آلمانی و اتریشی است که موفق شده در هفتادمین دوره جوایز «گلدن کلوب»، جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کند. علاوه بر این، این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان در هشتاد و پنجمین دوره مراسم اسکار نیز هست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار