کتاب پدر، مادر، دو آیت الهی به قلم فرهنگیان کاشانی منتشر شد

نویسندگان این کتاب به بیان ابعادی از عظمت پدر و مادر و آثار مهربانی و احترام نسبت به آنان از دیدگاه آموزه‌های اسلامی پرداخته اند.

کد مطلب: ۴۲۹۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کاشان ،در این کتاب می خوانیم: خانواده که سنگ بنای اجتماع است به حکم عقل و دین با ازدواج شکل می گیرد و اگر سه عامل عقل، دین و حیا رعایت شود خانواده موفق و جامعه سالم و بدون دغدغه خواهد بود.
در فصل اول این اثر آمده است: اگر پدر و مادر وظیفه فرزند پروری و مسوولیت های تربیتی خود را آگاهانه و عاقلانه انجام دهند، عبادت خدا را به جا آورده اند که بهشت پاداش آن است.
نویسندگان در همین زمینه توصیه‌هایی به والدین و فرزندان در مورد حقوق متقابل آنان در قبال یکدیگر نموده و اهمیت نرم‌خویی و مدارا در برابر یکدیگر، خیرخواهی آنان نسبت به هم برگرفته از سرگذشت پیشینیان را ارائه کرده اند.
در دو فصل آخر نیز ، بااشاره الگوهایی برای زیستن، به سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی زنان عالم و امام علی(ع) الگوی کامل از یک پدر مطلوب پرداخته شده و منش آنان را مورد مطالعه قرار داده است.
این کتاب با موضوع سبک زندگی معنوی به قلم حسن و علیرضا فاضل دربندی در 144 صفحه و پنج بخش نوشته شده است و به قیمت 75 هزار ریال به فروش می رسد.
نکته قابل تامل اینکه اینکه علیرضا فاضل دربندی فرزند استاد حسن فاضل دربندی است و این کتاب روایتی از تجربه زندگی نویسندگان این کتاب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار