امام جمعه خمین:

راه پیمایی اربعین نشانگر عشق به ائمه اطهار (ع) و عظمت شیعیان است

امام جمعه خمین گفت: راه پیمایی اربعین حرکتی بزرگ، کاری معنوی و الهی است که نشان دهنده قدرت شیعه و امام حسین(ع) به جهانیان است، همه مردم به سمت کربلا حرکت می کنند که نشانگر عشق واقعی مردم به ائمه اطهار (ع) و قدرت و عظمت شیعیان است.

کد مطلب: ۴۲۹۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: حضور میلیونی زائران در راهپیمایی بزرگ اربعین نشان می دهد که مظلومیت امام حسین(ع) در حادثه کربلا و حماسه های آن مردان بزرگ تاریخ فراموش نشدنی است.
خطیب نماز جمعه به دیدار روسای جمهور برخی کشورها با مقام معظم رهبری اشاره نمود و افزود: وجود رهبر معظم انقلاب برای کشورمان افتخار است شخصیت‌های بزرگی برای کسب علم، معنویت و همچنین برخورداری از رهنمودها در اداره امور کشور خود به حضور ایشان می‌آیند که از جمله آنها رییس جمهور کشور قدرتمند روسیه که بدون تشریفات به ملاقات مقام معظم رهبری رفت.
وی ادامه داد: دیدار روسای جمهور و دیگر مسئولان کشورهای قدرتمند منطقه و دنیا با رهبر معظم انقلاب در حاشیه اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز، نشان از اقتدار جایگاه ولایت فقیه و افتخار بزرگی برای جهان اسلام و کشور است.
امام جمعه خمین بیان کرد: حرکت رییس جمهور روسیه عصبانیت کشور ترکیه را در پی داشت و باعث شد تا دست به کار احمقانه‌ای بزند و هواپیمای روسیه را مورد هدف قرار دهد.
حسینی ابراز داشت: امروز کشور ترکیه به یک مرکز فتنه، توطئه و آموزش نظامی و ساماندهی نیروهای تروریستی داعش تبدیل شده و انسان های درنده خویی را تربیت می کند که به صورت فجیعانه اقدام به کشتار مردم سوریه و عراق می کنند.
وی اضافه کرد: ترکیه به عنوان یکی از حامیان اصلی گروه تروریستی داعش، امروز تانکرهای حامل نفت عراق و سوریه را که توسط گروه داعش غارت شده از مرز این کشور به سمت کشورهای غربی حرکت می دهد.
خطیب نماز جمعه خمین افزود: این کار ترکیه بهانه‌ای برای روسیه شد تا موشک‌های اس-400 خود را در مرز ترکیه مستقر کند و این کشور را تحت کنترل بگیرد و همچنین نظارت بیشتری بر سوریه و عراق داشته باشد.
حسینی گفت: متأسفانه ترکیه با اینکه یک کشور اسلامی است به مرکز آموزش گروه‌های تروریستی و فتنه‌گران تبدیل شده است و به خاطر همین نفت کشورهای سوریه و عراق توسط داعش به ترکیه فروخته می‌شود که البته توسط جنگنده‌های روسیه تانکرهای حامل نفت بمباران و باعث عصبانیت ترکیه شده است.
وی با اشاره به کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه ذهن‌ها متوجه حوادث سوریه و عراق است، صهیونیست‌ها به کشتار مردم مظلوم فلسطین ادامه می‌دهند، تا کنون بیش از 100 نفر از آنها را به شهادت رسانده‌اند و امید می رود با نابودی داعش در عراق و سوریه، دوباره ذهن ها و قدرت های دنیا متوجه اقدامات ضدانسانی اسرائیل در فلسین شود که این رژیم نتواند اینگونه آدم کشی ها را انجام دهد.
امام جمعه خمین در خصوص روز همبستگی با مردم فلسطین نیز گفت: کودک کشی و نسل کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی نباید به فراموشی سپرده شود.
حجت الاسلام حسینی به روند تکمیل شدن جاده مواصلاتی خمین- اراک اشاره و از مجریان این امر تقدیر نمود و گفت: اگر کاری انجام می‌شود باید قدردانی کرد و اگر هم مسئولین در انجام اموری کوتاهی می‌کنند باید مورد انتقاد قرار گیرند.
وی با گرامیداشت روز نیروی دریایی اظهار داشت: این نیروی افتخارآفرین در دوران هشت سال دفاع مقدس با برخورداری از کمترین امکانات و تجهیزات، در جبهه های آبی کشور خوش درخشیده است.
امام جمعه خمین افزود: نیروی دریایی امروز ضمن برخورداری از تجهیزات مدرن، ایمان و اعتقادات قوی دارد و همواره در راه حفاظت از کشور آماده و جان برکف است.
محورهای دیگر خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خمین اشاره به بزرگداشت مرحوم شیخ مفید، سالروز شهادت آیت الله مدرس، شهادت میرزا کوچک خان جنگلی و روز مجلس بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار