کوه پیمایی بازنشستگان نیروی های مسلح شهرستان گتوند

جمعی از بازنشستگان نیروهای مسلح به همراه هیئت ورزشی کیوکوشین کاراته شهرستان گتوند با مربی گری حجت الاسلام والمسلمین فرج پور به ارتفاعات کوه های محمد بن زید صعود کردند .

کد مطلب: ۴۲۳۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از خوزستان،جمعی از بازنشستگان نیروهای مسلح به همراه هیئت ورزشی کیوکوشین کاراته شهرستان گتوند با مربی گری حجت الاسلام والمسلمین فرج پور به ارتفاعات کوه های محمد بن زید صعود کردند .

در این همایش حجت السلام فرجپور گفت : کوهپیمایی، فعالیتی پر طرفدار در سراسر جهان است. ازجمله جذابیت ها و ا نگیزه های موجود در این رشته از فعالیت ها، تامین سلامت، شادابی، ارتباط با طبیعت، انگیزه های اجتماعی و در نهایت لذت کشف و ماجراجویی است. در کوهپیمایی باید انرژی خود را به گونه ای تقسیم کرد تا حتی المقدور کمتر خسته شویم. تند راه رفتن در سربالایی ها و حمل کوله پشتی سنگین نتیجه ای جز تنگی نفس به همراه نخواهد داشت.

وی افزود : طول قدمهای کوهپیما با در نظرگرفتن اندازه قد، شیب مسیر در صعود و فرود، تنفس صحیح، تعداد دفعات دم و بازدم، بالا رفتن از شیب به گونه صحیح، صعود و فرود از شن اسکی، تراورس در عبور عرضی از سطوح شیبدار و حرکت زیگزاک بین دو نقطه هم عرض در شیبهای تند تنظیم می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار