مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد:

رایزنی برای حضور ظریف در یادروز حافظ /فرهنگ به کمک اقتصاد فارس می آید

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خواستار توجه جدی به گردشگری ادبی در راستای تحقق اقتصاد هنر شد و از همکاری تنگاتنگ هنر و اقتصاد سخن گفت.

کد مطلب: ۴۰۴۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،دکتر بهزاد مریدی در نشست خبری بزرگداشت یادروز حضرت حافظ اظهار داشت: همان قدر که کرامت و بزرگی حضرت حافظ برای ما ارزشمند است باید بزرگداشت این مقام و استفاده بهینه از این حضور نیز مورد توجه باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: تا امروز یاد روز حافظ فقط نوزدهم شب مراسمی گرفته می شد و از یک مقام کشوری برای سخنرانی دعوت می کردند.
وی گفت: از سال گذشته دهه فرهنگ از دهم تا بیست مهر ماه تعریف شد تا از این میراث عظیم مردم فارس استفاده بهتری شود.
مریدی با بیان اینکه باید از تمام داشته های فرهنگی استان استفاده کرد، عنوان نمود: هدف ما این است که یاد روز حافظ مردمی شود و همه مردم و علاقه مندان فرهنگ بتوانند از برنامه ها استفاده کنند.
وی تاکید کرد:پارسال برنامه ها صرف تولیدات هنرمندان استانی بود اما امسال درصدد هستیم که از هنرمندان استان های دیگر دعوت کنیم و جایگاه ملی حضرت حافظ را ارج بنهیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد:گردشگری یک ظرفیت مهم برای رونق اقتصادی استان است و به ویژه آنگونه که استاندار محترم گفتند گردشگری رویداد یکی از ابزارهای مهم رونق اقتصادی است.
وی ادامه داد:در روز جمعه دهم مهرماه افتتاح برنامه های یادروز حافظ را داریم با حضور محمد معتمدی خواننده نام آور کشور.
مریدی افزود: از روز یازدهم به ترتیب هنرمندان خراسان شمالی؛چهار محال بختیاری؛سیستان و بلوچستان؛خراسان رضوی؛آذربایجان شرقی ؛بوشهر به اجرای برنامه می پردازند.
وی گفت:روز جمعه هفدهم مرداد با حضور دکتر کزازی گردهمایی بزرگ هزار شاعر پارسی گوی از شاعران استان داریم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اجرای برنامه"با همسایگان خواجه راز" تصریح کرد:در روز هجدهم برنامه ای در پاسداشت بزرگان مدفون در کنار آرامگاه حضرت حافظ خواهیم داشت و در روز بیستم مهر ماه نیز نشست علمی یادروز حافظ برگزار می شود.
وی در ادامه از حضوراحتمالی وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم اختتامیه خبر داد و گفت: در عصر بیستم مهرماه با حضور قطعی دکتر جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور احتمالی دکتر ظریف برنامه اختتامیه برگزار می شود.
وی یادآور شد:اجرای برنامه موسیقی با حضور استاد حسین علیزاده از برنامه های مهم اختتامیه است.
مریدی در ادامه گفت:روز خاکسپاری عزیزان حادثه منا تمام برنامه های دهه فرهنگ تعطیل خواهد بود و جامعه هنری در کنار بازماندگان این عزیزان سوگوار خواهند بود.
وی در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری جشنواره بین المللی ادبیات جهان در شیراز خبر داد و خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد برگزاری این جشنواره را در شیراز داده است که امیدواریم این اتفاق مهم ادبی در شیراز محقق شود.


خبرنگار: ملیحه فریدفر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار