کشتار گاه نیمه صنعتی شهرستان بم به بهره برداری رسید

خبرگزاری پانا: استاندار کرمان با بیان اینکه نان باید با کیفیت باشد تا مردم براساس توانایی های خود آن را خریداری کنند ، افزود:کرمان پایلوت طرح رتبه بندی نانوایی ها در کرمان اجرا می شود.

کد مطلب: ۴۰۳۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان درحاشیه افتتاح کشتارگاه صنعتی بم اظهار کرد: یکی از کارهای مهم کشور بحث تغذیه سالم است زیرا اگر تغذیه سالم نباشد، با بسیاری از بیمای ها مواجه شده و هزینه های زیادی را باید برای درمان بدهیم.
استاندار با اشاره به به اینکه یکی از کارهای مهمی که دولت تدبیر و امید دنبال می کند، تغذیه سالم نان، آب و گوشت است،گفت : دست اندرکاران تغذیه سالم در سندی که هفته گذشته در شورای اداری استان رونمایی شد، مشارکت جدی دارند.
رزم حسینی با بیان اینکه نان باید با کیفیت باشد تا مردم براساس توانایی های خود آن را خریداری کنند ، افزود:کرمان پایلوت طرح رتبه بندی نانوایی ها در کرمان اجرا می شود.
وی همچنین بیان اینکه با بازدیدی که سال گذشته از کشتارگاه بم صوت پذیرفت، تصمیم جدی گرفته شد تا یک کشتارگاه صنعتی سالم در این شهرستان احداث شود، اگرچه در این امر بنای اولمان ورود بخش خصوصی بود که به دلایل مختلف انجام نشد و شهرداری بم پشتیبانی کرد افزود: جا دارد از حمایت های شورای شهر بم و امام جمعه و فرماندار و شهردار و نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی به منظور اتمام این پروژه قدردانی کنیم.
استاندار کرمان اظهار کرد: خوشبختانه مردم از امروز به بعد گوشت سالم و بهداشتی را دریافت می کنند و کشتارگاه های سنتی باید تعطیل شوند. به طوریکه مصرف کننده گوشت را تنها از کشتارگاه صنعتی خریداری نماید و فرمانداران باید این مسئله را بسیار جدی بگیرند زیرا آنها مسوولیت حاکمیتی دارند و باید با دقت و نظارت در این راستا مسوولیت شناسی کنند.
وی با اشاره به اینکه مردم باید از خریداری گوشت سالم آگاهی کامل پیدا کنند، اظهار کرد: همگی باید در راستای افزایش آگاهی مردم در جهت خرید و کشتار گوشت سالم تلاش کنیم تا در آینده خود مردم ناظران خوبی در این زمینه باشند.
وی در ادامه بیان کرد: موقعیت شرق کرمان با وجود خط ریلی بسیار خوب است که باید از بناهای تاریخی این منطقه مانند ارگ بم، رود نساء با بهترین آب و محصولات کشاورزی محافظت و استفاده کرد و با وجود همه این نعمت ها، نباید فقیری در این منطقه وجود داشته باشد و امیدواریم در این دولت به خوبی در مسیر توسعه گام برداریم.
رزم حسینی به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی هم اشاره کرد و افزود:ائمه جمعه در سراسر استان در راستای توسعه همواره با این طرح همراهی و حمایت کرده اند.
استاندار کرمان در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته 30 میلیارد تومان مالیات از شهرستان بم دریافت شده است، گفت: با از بین رفتن تحریم ها تا پایان سال جاری رونق اقتصادی بزرگی در کشور به جود خواهد آمد و سرمایه گذاران زیادی به سمت استان کرمان خواهند آمد.
وی همچنین از اتمام گازرسانی شهرستان بم تا پایان سال جاری خبر داد و افزود:90% گازرسانی به شهرستان بم انجام شده و تا پایان سال جاری به صورت کامل انجام خواهد شد.
در پایان این مراسم که با حضور استاندار کرمان، نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه برگزار شد از شرکت
آب و فاضلاب، برق منطقه ای و شهرداری بم به خاطر همکاری در ساخت و تکمیل این کشتارگاه تجلیل شد.
این پروژه در سال 84 کلنگ زنی و به دلایلی تا سال گذشته نیمه کاره رها شده بود و ظرف سه ماه تکمیل گردید.ظرفیت این کشتارگاه تولید سه تن گوشت گاوی و یک تن گوشت گوسفندی در روز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار