زنگ خطر اعتیاد به اینترنت در بین نوجوانان

خبرگزاری پانا:رئیس کارگروه بانوان استان کردستان گفت: حضور جوانان و نوجوانان در فضای اینترنت و گشت و گذار در سایت ها بدون نظارت خانواده در کنار اعتیاد آنان به اینترنت زنگ خطری جدی برای جامعه است.

کد مطلب: ۴۰۳۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عهدیه ارشدی رئیس کارگروه بانوان استان کردستان در مراسم مجمع بسیج استان كردستان که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: ایـنترنت، به عنوان یکی از کارآمـدترین رسانه‌های جهانی برای برقراری ارتباط و تـعامل بین‌المللی نقش تعیین کننده‌ای در انتقال فرهنگ و اطلاعات دارد.

اینترنت آخرین عضو تکنولوژی است که حدود 40 سال پیش قدم به عرصه ی ارتباطات گذاشته است و به رغم جنبه های سودمندی که دارد متاسفانه می تواند بسیار آسیب زا باشد و گروه های سنی مختلفی را تهدید می کند .

وی گفت: بیشترین گروه سنی که در معرض تهدید اینترنت قرار دارند قشر نوجوان است زیرا در این دوران انگیزه های جنسی قویتر است و مشاهده ی فسلم های خشونت آور احساسات نوجوانان را تهدید و در خانواده مشکل آفرین خواهند شد .

ارشدی تصریح کرد: امروزه، جوانان ونوجوانان بیشترین سهم را در استفاده از این رسانه دارند و فناوری اینترنت نیز متقابلاً بر نوجوانان، تأثیرات مثبت و منفی می‌گذارد که بررسی این تأثیرات قابل تأمل است. دوره نوجوانی هم زمان است با دوره بلوغ؛ یکی از بحرانی‌ترین دوره‌های زندگی. در دروه بلوغ، تغییرات گوناگونی در ابعاد شخصیتی نوجوان رخ می‌دهد که هر کدام به نوعی می‌تواند بر او اثر بگذارد و حتی گاهی شخصیّت او را دگرگون سازد.

وی در ادامه گفت: استفاده ی آسان از موتور های جستجو گر، ارسال پیام های آنی، وبلاگ ها، پر کردن اوقات فراغت و ... تنها بخشی از علل گرایش نوجوانان به اینترنت است باعث فرار از خود ناکامی های زندگی خواهد شد و پناهگاهی برای ابزار سرگرمی و فرار از مشکلات می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار