ساخت و سازهای غیرمجاز کوهپایه ، روی میز ستاد مقابله با حاشیه نشینی

خبرگزاری پانا: محمدعلی توحیدی در جلسه ستاد مقابله با حاشیه نشینی شهرستان کرمان گفت : از 48 مورد واگذاری اراضی در منطقه کوهپایه در قالب طرح های مختلف ، تنها 15 مورد از آنها مطابق با کاربری واگذاری شده ی اولیه ،طرح اجرا نمودند و مابقی یا اجرا نکرده یا پیشرفت فیزیکی پائینی داشته و یا بخشی از طرح را اجرا و بخش دیگری از اراضی طرح را تغییر کاربری داده اند .

کد مطلب: ۳۹۵۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان فرماندار کرمان خاطرنشان کرد : 198 فقره پرونده علیه معترضین اراضی کوهپایه در دستگاه قضایی ایجاد و علیه متصرفین اعلام جرم شده است و در صورتی که این زمین ها ضمن تغییر کاربری به فرد دیگری فروخته شده باشد خریدار باید برای احقاق حقوقش علیه فروشنده اقامه دعوی کند .

توحیدی با بیان این مطلب که به منظور حمایت از کشاورزان ،کاربری اراضی کشاورزی و اراضی ملی واگذار شده در قالب طرح ها حفظ خواهد شد گفت : در صورتی که کاربری این اراضی تغییر داده شده باشد به کاربری اولیه و اصلی آن برگردانده خواهند شد
وی ضمن تأکید بر اینکه متولی اصلی زمین ادارات بنیاد مسکن ، امور اراضی ، منابع طبیعی و راه و شهرسازی هستند تصریح کرد : شوراهای اسلامی شهر و روستا ، بخشداری و دهیاری ها هیچ گونه ورودی به بحث واگذاری زمین نداشته باشند چرا که فروش زمین توسط آن ها خلاف قانون است .
رئیس ستاد مقابله با حاشیه نشینی شهرستان کرمان ضمن خطاب قرار دادن دستگاه های خدمات رسان تأکید کرد : ارائه هرگونه خدمات زیربنایی شامل انشعاب برق ، آب ، گاز ، مخابرات و ... در خارج از طرح هادی روستاها خلاف قانون است و درصورت عدم رعایت موارد دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشند .
وی با ضروری دانستن حفظ حریم رودخانه ها خواهان اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از ساخت و ساز و تصرف بستر و حریم رودخانه ها و نیز برخورد جدی با متخلفین شد .
فرماندار کرمان ابراز داشت : دستگاه های قضایی و امنیتی عزم جدی در این زمینه دارند ، دستگاه های اجرایی نیز بدون در نظر گرفتن اینکه فرد خاطی دارای چه منصب و مقامی است بدون توجه به روابط و نسبت ها نظارت کافی را بر ساخت و سازهای حریم شهر انجام دهند و همچنین تا تعیین تکلیف اراضی مورد بحث و بدون تأئید بخشداری و دهیاری از دادن هرگونه خدمات به آنها جلوگیری نمایند .
وی افزود : مشاهده شده آبی که برای کشاورزی به برخی افراد واگذار شده با احداث شبکه و مخزن به منازل منتقل و به فروش می رسد ، در موضوع برق هم بدون مجوز اقدام به سیم کشی و توزیع برق نموده اند ضروری است دستگاه های مربوطه بررسی و نظارت لازم و کافی را انجام دهند و هرگونه تغییر در نوع استفاده از خدمات زیربنایی را گزارش و علیه آنها اقامه دعوی نمایند .
وی همچنین خواستار اقدام سریع دستگاه های جهاد کشاورزی ، راه و شهرسازی ، برق ، آب ، بخشداری مرکزی ، امور اراضی و شهرداری درخصوص اراضی حاشیه کرمان و محی آباد بخش ماهان و همچنین ارائه گزارشی از میزان تغییر کاربری های داده شده در اراضی کشاورزی و تصرفات غیرقانونی جهت برخورد با متصرفین شد.
توحیدی خاطر نشان کرد : ستاد مقابله با حاشیه نشینی عزم جدی برای ریشه کن کردن و جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی دارد و این اجازه به افراد سودجو داده نمی شود که خودسرانه و به هر شیوه ای که خواستند با اموال عمومی برخورد نمایند .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار