رییس سازمان جنگل ها:

طرح های جنگلداری نزدیک به طبیعت را دنبال می کنیم

خبرگزاری پانا: رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری گفت: در بهره برداری از جنگل ها ، طرح های جنگلداری نزدیک به طبیعت را دنبال می کنیم.

کد مطلب: ۳۹۲۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، خداکرم جلالی غروب پنجشنبه در فرودگاه سردارجنگل رشت درخصوص بازدید معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری از جنگل های استان گیلان اظهار داشت: سازمان جنگل ها با سازمان حفاظت محیط زیست، اهداف مشترکی در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی دارد که نیازمند هماهنگی های بیشتر و در جریان قرار گرفتن این دو سازمان در مسایل اجرایی و مدیریتی مربوط به این حوزه های مشترک است.
وی افزود: 10درصد از جنگل های کشور با رویکرد حفاظتی در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و این، نوعی ابزار نظارتی در سایر مناطق کشور بشمار می رود تا تغییرات و دخالت های مربوط به منابع انسانی مورد ارزیابی قرار گیرد.
رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری خاطرنشان کرد: در این سفر، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان طرح های جنگلداری فعال و غیرفعال قرار گرفت تا از این رهگذر، علاوه بر مرور نحوه مدیریت طرح های جنگلداری در گذشته، رویکردی که در آینده برای این طرح ها دنبال می شود نیز به اطلاع ایشان رسانده شود و از نظرات کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست نیز بهره مند شویم.
وی گفت: در این بازدید، فضای کار در مورد جنگل هایی که فاقد طرح جنگلداری بوده و طرح ها که مجری داشتند، مورد ارزیابی قرار گرفت.
به گفته جلالی؛ به نظر می رسد با درنظر گرفتن جمیع مسایل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی مربوط به جنگل های شمال ، بهترین رویکرد برای بهره برداری و مدیریت جنگل های شمال اعمال شود.
وی در خصوص اجرای طرح تنفس جنگل های مورد تایید سازمان محیط زیست نیز اظهار داشت: این طرح برای تحقق، نیازمند مجموعه ای از اقدامات است تا بستر لازم برای اجرای کارآمد و مطلوب آن حاصل شود.
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز پنجشنبه با همراهی خداکرم جلالی و بهزاد انگورج رییس و معاون سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و سایر مسوولان استانی از جنگل های شهرستان سیاهکل در شرق استان گیلان بازدید کرد.
وی همچنین در مراسمی با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان، به صورت تلفنی دستور آغاز عملیات احیاء پناهگاه حیات وحش سلکه واقع در قسمت جنوب شرقی تالاب انزلی را به فرمانداران شهرستان های صومعه سرا و انزلی صادر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار