رها سازی3 هزار قطعه بچه ماهیان گرم آبی در منابع آبی شهرستان چاراویماق

خبرگزاری پانا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق از رها سازی 3 هزار قطعه بچه ماهیان گرم آبی در منابع آبی شهرستان چاراویماق خبر داد.

کد مطلب: ۳۷۷۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، مجید احمدی در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب افزود: با تخصیص منابع مالی از محل اعتبارات دولتی و طرح پرورش ماهی در آبهای داخلی، سه هزار قطعه بچه ماهیان گرمابی از نوع کپور، آمور و فیتو فاک،در یکی از سدهای خاکی این شهرستان رها سازی گردید.
وی هدف از اجرای این طرح را توسعه آبزی پروری و استفاده بهینه و ارتقای بهره وری از منابع آبی و افزایش فرهنگ مصرف ماهی بعنوان غذای سالم در بین مردم عنوان کرد و افزود: در این شهرستان سالانه بیش از 67 تن گوشت سفید ماهی تولید می گردد و با برنامه ریزهای انجام گرفته امید است این رقم در سالهای آتی به صورت چشمگیری افزایش یابد.
بنابراین گزارش، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق، ارتقای بهره وری از ظرفیت های منابع آبی طبیعی و استخرهای کشاورزی و ارتقاء سطح آگاهی جامعه نسبت به مزایای مصرف آبزیان را از دیگر برنامه های آتی ترویجی این مدیریت اعلام کرده و گفت: کارشناسان جهادکشاورزی چاراویماق آمادگی دارد برای سرمایه گذاران در بخش شیلات این شهرستان، اطلاعات کارشناسی لازم را در اختیار آنان قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار