رئیس اتحادیه باغدارن و مرکبات کشور در گفت و با پانا:

چاقاله بادام25 هزار تومان شد/استقبال مشتریان از میوه های نوبرانه

خبرگزاری پانا: رئیس اتحادیه باغدارن و مرکبات کشور در گفت و با پانا نسبت به قیمت میوه های نوبرانه اظهار کرد: تقاضای میوه ها زودتر از فصل خود عامل افزایش نرخ آنهاست.

کد مطلب: ۳۳۴۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد

عنایت الله بیابانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا در مورد قیمت میوه های نوبرانه گفت: با توجه به استقبال مردم در شهرهای از میوه های خارج از فصل و زودتر از زمان مقرر خواه نا خواه نرخ میوه های نوبرانه بالاست.

وی ادامه داد: چاقاله بادام که بادام نارس است وقتی در فصلی به عنوان نوبرانه چاقاله بادام تا کیلویی 100 هزار تومان عرضه می شود به دلیل استقبال مشتریان در شهرهای بزرگ فروش می رود و البته هر چه از زمان نوبرانه خود فاصله بگیرد و کیفیت این محصول تغییر کند نرخ آن نیز پایین می آید.

رئیس اتحادیه باغدارن و مرکبات کشور خاطر نشان کرد: همانطور که نرخ چاقاله بادام به سرعت با گذشت یک هفته از 100 هزار تومان به 50 هزار تومان کاهش یافت و هم اکنون حدود 25هزار تومان است.

بیابانی افزود: مشتریان در زمان نوبرانه بودن میوه نارس بادام با استقبال خود نرخ این محصول را بالا هم که باید می خرند و کسی نمی گوید که چرا گران است و بادام نیست که استفاده های دیگری داشته باشد.

وی تصریح کرد: نظیر موضوع فعلی برنامه های قابل مشاهده در مورد میوه های نوبرانه در سال جاری در سنوات قبل و برای تمام میوه های نوبرانه به شکلی مصداق داشته و این نرخ ها به سرعت سیر نزولی را طی می کند.

رئیس اتحادیه باغدارن و مرکبات کشور در مورد کم آبی اظهار کرد: کشاورزان و باغدارن دیگر حق ندارند به صورت غرق آبی به کشاورزی بپردازند و در اراتباط با جامعه کشاورزی مسئول هستیم چرا که آب به عنوان یک کالای ارزشمند تولیدی تلقی می شود و باید قیمت و قدر آب را انجام سرمایه گذاری به شکل مصرف بهینه ارج نهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار