مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس :

سطح انتظارات جامعه با ظرفیت های میراث فرهنگی همخوانی ندارد

خبرگزاری پانا:مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس درمراسم تودیع و معارفه معاونین میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گفت : حوزه میراث فرهنگی استان ازظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی برخوردار است .

کد مطلب: ۳۰۱۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مصیب امیری اظهار داشت: بیش از 2 هزار و 866 اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و این آثار ارزشمند سرمایه های ملی نسل های امروز و فردا به شمار می روند که وظیفه اصلی و قانونی میراث فرهنگی نسبت به این آثار حفاظت و معرفی آن هاست .
امیری گفت: در سالهای اخیر تلاش های بسیاری برای حفاظت و شناساندن آثار تاریخی ومیراث فرهنگی انجام شده است و برای برخی آثار حریم هایی تعیین گردیده که حفظ این حرایم ضرورت دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت : البته دربحث تعیین حرایم درکارشناسی با مشکلاتی روبرو بوده ایم که بعضاًٌ با منافع مردم تقابل دارد و باید بتوانیم این مشکلات رامرتفع سازیم تا رضایت خاطر مردم فراهم آید ضمن اینکه قوانین مربوط به صیانت از میراث فرهنگی و آثار ، ابنیه و محوطه های تاریخی را رعایت کرده باشیم.
امیری به وضعیت اعتبارات و ظرفیت های این اداره کل نیز اشاره کردو گفت : امروز سطح انتظارات جامعه از میراث فرهنگی و حتی سطح انتظارات خود ما بالا رفته است و در حالی است که میزان اعتبارات وظرفیت هابا سطح انتظارات همخوانی ندارد.
وی یکی از مهمترین راهکارهای رفع این موانع را استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ومشارکت های مردمی دانست وگفت : باید به جلب مشارکت های مردمی توجه خاص داشته باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس درادامه به صنایع دستی استان نیز اشاره کرد و گفت: درحوزه صنایع دستی درسالهای اخیر تلاش های بسیاری شده و اقدامات مناسبی نیز انجام گرفته است .
امیری گفت: امروز یکی از دغدغه های جامعه ما اشتغال وکارآفرینی است و حوزه صنایع دستی ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد اشتغال دارد که باید با بالابردن سطح آموزش صنایع دستی درجهت ایجاد اشتغال بیشتر برای افراد بکوشیم.
امیری افزود: درسال جاری بیش از 1600فرصت شغلی درحوزه صنایع دستی استان ایجاد شده است که باید تلاش شود با آموزش افراد بیشتر و استفاده از سایر ظرفیت ها درجهت افزایش فرصت های اشتغال ، درآمد و تولید صنایع دستی بکوشیم.
وی تمرکز به رشته های خاص و ویژه صنایع دستی استان ،پژوهش ، معرفی ، آموزش وایجاد فضای مناسب برای عرضه محصولات وتولیدات هنرمندان را ازجمله برنامه های آتی اداره کل درخصوص رونق بخشیدن به صنایع دستی دانست.
دراین مراسم که با حضور جمعی از کارکنان ، کارشناسان و مدیران میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد از تلاش های عبدالرضا نصیری و همت محمدی به عنوان معاونین اسبق میراث فرهنگی و صنایع دستی تقدیر و تشکر و زهرا الحمدی به عنوان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی و ابراهیم قزلباش ا به عنوان میراث فرهنگی این اداره کل معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار