رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان به پانا خبر داد:

برپایی نمایشگاه کتاب همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی در دلیجان

خبرگزاری پانا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان از برپایی نمایشگاه کتاب همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۲۸۱۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد

صادقی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: این نمایشگاه به مدت یك هفته با بیش از 500 عنوان كتاب در موضوعات مختلف عمومی، مذهبی و هنری در بوستان نماز شهرستان دلیجان دایر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در این هفته برنامه های مختلفی در جهت ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی در كشور برگزار می شود افزود: در این هفته برنامه های مختلفی برگزار می شود که از آن جمله می توان به برپایی نمایشگاه كتاب در بیمارستان امام صادق (ع) با بیش از 200 عنوان كتاب در موضوعات علمی، پزشكی، دانستنی ها و دینی و مذهبی، برگزاری آئین هفته كتاب و تجلیل از اعضای فعال عرصه كتابخوانی، بازدید اعضای نهضت مطالعه مفید و انجمن كتابخانه ها از كتابخانه های دلیجان، نراق و روستاها اشاره کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان همچنین دیدار اعضای انجمن كتابخانه عمومی و كتابداران شهرستان با امام جمعه دلیجان، برگزاری جشن كتاب در روز دوشنبه مورخ 26 آبان ماه جاری در مدرسه حضرت معصومه (س) دلیجان با برنامه های متنوع را از دیگر برنامه ها دانست.
صادقی با بیان اینکه روز 24 آبان ماه در تقویم رسمی كشور روز كتاب و كتابخوانی نامگذاری شده است ادامه داد: یكی از شاخص های فرهنگ در هر جامعه میزان كتابخوانان آن جامعه می باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینكه كتابخوانی باید در كشور ترویج یابد، در آبان ماه سال 89، سند نهضت مطالعه مفید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شد که در آن د وظایف و مسئولیت های برخی نهادهای فرهنگی جهت افزایش سطح مطالعه مفید در جامعه مشخص شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان خاطرنشان کرد: در شهرستان دلیجان نیز از آذر ماه سال 89 نهضت مطالعه مفید تشكیل شدو جلسات این نهضت به صورت ماهانه تشكیل می شود که هدف این نهضت گسترش مطالعه مفید در بین همه اقشار جامعه می باشد.
صادقی تصریح کرد: مطالعه‌ای مفید است كه اولاً معطوف به اثر و نتیجه بوده و دستاوردی علمی، عملی،‌ ذهنی و یا قلبی داشته باشد و ثانیاً آن دستاورد برای تربیت انگیزه، افزایش تعهد، ارتقای توانایی ذهنی، توسعه دانش کاربردی، ارتقای مهارت عملی و نهایتاً در جهت پرورش و تعالی فرد در راستای به فعلیت رساندن استعدادهای الهی وجودش باشد.
وی خاطرنشان کرد: نقش والا و حساس مطالعه در تكامل فردی و اجتماعی كه در نهایت به پرورش ابعاد كمال‌آفرین و آسمانی روح بشر نیل می‌كند، انكار ناشدنی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان گفت: در بیان اهمیت بنیادین کتاب و کتابخوانی همین بس که خداوند متعال نخستین خطاب به آخرین فرستاده خویش را با "اقرا" آغاز کرده است و معجزه خاتم پیامبران کتاب می‌باشد.
صادقی اظهار داشت: مهم ترین اقدام برای ترویج كتابخوانی این است كه دسترسی به كتاب آسان شود، برگزاری نمایشگاه های كتاب، مسابقات كتابخوانی و برنامه های متناسب با كتاب می تواند این امكان را فراهم نماید.
وی ادامه داد: یكی از مشكلات جهت دسترسی آسان به كتاب در شهرستان دلیجان، كمبود فضاهای مطالعه می باشد. برای مثال تنها یك باب كتابخانه در سطح شهر وجود دارد كه آن هم فضای كافی برای خدمت رسانی به علاقمندان و مراجعان را ندارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان خاطرنشان کرد: یكی از اقدامات خوبی كه در شهرستان در این زمینه صورت گرفت افتتاح ایستگاه كتاب بود كه تازه های كتاب را در دسترس عموم مردم قرار می دهد. این ایستگاه در بهمن ماه سال 92 در بیمارستان امام صادق (ع) دلیجان افتتاح شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار