مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس خبر داد:

برگزاری مراسم یادروز حافظ شامگاه 19 مهرماه در حافظیه

خبرگزاری پانا: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: كار آماده‌سازی مجموعه آرامگاه حافظ شیرازی در آستانه روز 20 مهر برای برگزاری یك مراسم باشكوه، آغاز شده است.

کد مطلب: ۲۶۸۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مصیب امیری با بیان اینكه مجموعه فرهنگی تاریخی آرامگاه حافظ، اهمیت و جایگاهی ویژه درابعاد ملی و بین‌المللی دارد، گفت: تلاش خواهد شد برخی نواقص موجود در بخش‌های مختلف این مكان، قبل از برگزاری مراسم یاد‌روز حافظ، مرتفع شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس خاطرنشان كرد: آرامگاه خواجه شیراز، به شكل مستمر پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است و طی سال كمتر زمان مناسبی برای رفع مشكلات این مجموعه، وجود دارد، اكنون و در آستانه 20 مهر، بهترین زمان برای رفع این كاستی‌های احتمالی است.
این مقام مسئول از اجرای عملیات رنگ‌آمیزی در بخش‌هایی از آرامگاه، بررسی تأسیسات آب، برق، تلفن و دیگر زیرساخت‌ها و رفع مشكلات و نواقص، تكمیل نورپردازی، رسیدگی به فضای سبز پیرامونی، پاكسازی كامل محوطه و ..... در روزهای اخیر خبر داد.
امیری همچنین در خصوص برگزاری مراسم یاد‌روز حافظ نیز گفت: شامگاه 19 مهرماه، همانند سال‌های گذشته، مراسم بزرگداشت یاد‌روز حافظ در محل آرامگاه و با حضور ادیبان، فرهنگوران، دوستداران خواجه شیراز و مسئولان ارشد ملی و استانی برگزار می‌شود.
مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه كرد: روز 20 مهرماه نیز مراسم بزرگداشت با گلباران بارگاه ملكوتی لسان‌الغیب، برنامه‌ها ادامه پیدا كرده و نشست و سخنرانی‌های علمی با حضور حافظ‌پژوهان و سخنوران و اهالی ادب و فرهنگ، در محل سالن كتابخانه و مركز اسناد در خیابان حافظ برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار