خالد مشعل : غزه به دوران محاصره بازنمی گردد

خبرگزاری پانا: رئیس دفترسیاسی جنبش حماس با تاکید براینکه ملت فلسطین مصمم به تحقق اهداف و خواسته هایش هست ، تاکید کرد که غزه دیگر به دوران محاصره باز نمی گردد.

کد مطلب: ۲۵۶۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، خالد مشعل در گفتگو با روزنامه «العربی الجدید» در جریان توافق نامه آتش بس اخیر، تعدادی از مهم ترین خواسته های فلسطینیان گنجانده شد و برخی دیگر همچون احداث بندر، فرودگاه و تبادل اسرا به مذاکرات غیر مستقیم در قاهره سپرده شد که قرار است در طول ماه جاری برگزار گردد و از طرف ها برای حضور در آن دعوت به عمل می آید.

وی افزود : این یک جنگ و نبرد است و ملت فلسطین مصمم بر تحقق اهداف و خواسته هایش می باشد. تنها حماس نیست که بر خواسته های مطرح شده پافشاری می کند، تمام ملت فلسطین بر تحقق آن تاکید دارند و بر آن اصرار می ورزند ؛ زیرا اینها جزء حقوق فلسطینیان می باشد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد : غزه دیگر به دوره محاصره باز نمی گردد و نمی پذیرد که در انزوا و به دور از ارتباط با جهان خارج زندگی کند. باید راه ارتباط غزه با جهان باز باشد و باید یک میلیون و هشتصد هزار فلسطینی ساکن غزه همچون دیگر انسان ها زندگی کنند و از حقوق ملی خود بهره مند بوده و از طریق خشکی، دریا و هوا به مسافرت بپردازد

وی خاطرنشان کرد : البته نه به حکم اینکه غزه جدای از دیگر بخش های فلسطین است ؛ بلکه به حکم اینکه غزه نیز جزئی از سرزمین فلسطین به شمار می رود. غزه راه ارتباط کرانه باختری به دریا است و از این رو، داشتن ارتباط با جهان خارج امری کاملا طبیعی است و به یاری حق، مبارزات مستمر ملت فلسطین را به خواسته اش می رساند

در باره این ادعای نتانیاهو که اخیرا گفته است که هیچ خبری از فرودگاه، بندر و آزادی اسرا نیست ؛ خالد مشعل گفت : رهبران صهیونیست از این ادعاها خیلی کرده اند و سر آخر هم از حرف خود عقب نشسته اند. مثلا پیش از این گفتند که خبری از مبادله اسرا نیست ؛ ولی این مبادله انجام گرفت. آریل شارون هم می گفت که «شهرک صهیونیست نشین نتساریم برای ما با تل آویو هیچ فرقی ندارد» ؛ ولی این رژیم نتساریم را تخلیه کرد. آنها تحت فشار مقاومت از حرف خود عقب می نشینن.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار