کارشناس قرآن و نماز آموزش و پرورش لامرد در گفت و گو با پانا اعلام کرد:

ابلاغ شیوه نامه جدید مسابقات قرآنی و معارف اسلامی

خبرگزاری پانا: عباسی گفت: مسابقات قران و معارف اسلامی با هدف رشد و تعالی دانش آموزان در مرحله برگزاری دستخوش تغییراتی شده است.

کد مطلب: ۲۵۴۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد

سهراب عباسی در گفتگو با پانا در خصوص راستای نوسازی برنامه های قرآنی مدارس در اداره کل آموزش و پرورش فارس در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: مسابقات قرآن و معارف اسلامی در نحوه برگزاری دستخوش تغییراتی شده است که با هدف رشد و تعالی دانش آموزان و شناخت استعدادهای بیشتر در مدارس«شیوه نامه مسابقات قرانی و معارف اسلامی» که به صورت المپیاد قرانی طراحی گردیده است جهت اجرا در سال تحصیلی جاری به ادارات سراسر استان ارسال شده است .

وی ضمن اعلام زمان ارسال«شیوه نامه مسابقات قرآنی و معارف اسلامی» به مدارس در ابتدای سال تحصیلی جدید، به نکاتی در خصوص آشنایی مدیران مدارس بخصوص مربیان پرورشی اشاره کرد و گفت: مسابقات قرآن و معارف اسلامی به صورت المپیاد به این صورت که اولا مسابقات در تمامی مراحل به وسیله اداره آموزش و پرورش و اداره اوقاف و امور خیریه برگزار می شود یعنی از این به بعد مسابقات قرآنی اوقاف به صورت جداگانه برگزار نخواهد شد.

کارشناس قرآن و نماز آموزش و پرورش لامردابراز داشت: این مسابقات در مراحل آموزشگاه فقط دارای آزمون کتبی می باشد و در بقیه مراحل اصلا آزمون کتبی برگزار نخواهد شد و به صورت شفاهی می باشد.

وی بیان کرد: تفاوت دیگر اینکه ثبت نام در مسابقات از همان ابتدا به صورت اینترنتی در آموزشگاه ها برگزار می شود و به این ترتیب که هر دانش آموز یک کد رهگیری دریافت می کند که در تمامی مراحل می تواند از طریق سایت مربوطه که اعلام می گردد کارنامه و ریز نمرات خود را در تمام مراحل مشاهده نماید.مسابقات به صورت مرحله آموزشگاه، شهرستان ،همجوار و استانی و کشوری برگزار می گردد که مناطق همجوار در حقیقت جایگزین مسابقات پنجگانه شده که در واقع باعث می شود انگیزه بیشتری در دانش آموزان ایجاد شود و بعد از پالایش دانش آموزان با امتیاز بالاتری و با آمادگی بیشتری وارد مرحله استانی شوند (مثلا مناطق همجوار در لامرد شامل لامرد ، اشکنان ، مهر ، علامرودشت و گله دار می باشد).

این مسئول ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر اینکه آزمون ها کلا به عهده ی مؤسسه آینده سازان می باشد که شامل طرح سوال ، برگزاری آزمون و تصیح آزمون با نظارت اداره آموزش و پرورش و ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان می باشد ضمنا فقط در مرحله آموزشگاه برگزاری آن به عهده اداره آ.موزش و پرورش می باشد و در مرحله بعدی برگزاری با ادارات اوقاف و نظارت آموزش و پرورش می باشد که این کار خود از موازی کاری سال های قبل جلوگیری می کند. در مرحله همجوار حتی خود شهرستان ها می توانند که دختران و پسران مجزا یا با هم باشند که این اختیار به ادارات آموزش و پرورش و اداره اوقاف شهرستان ها تفویض شده است ضمنا سهمیه مرحله استانی کمافی السابق توسط اداره کل آموزش و پرورش فارس تعیین می گردد .

وی در زمینه مکان برگزاری مسابقات نیز بیان کرد : به اداره اوقاف و آموزش و پرورش اعلام شده است جهت اینکه مسابقات از محیط خشک و بی روح کلاس ها بیرون بیاید برگزاری مسابقات در مساجد و حسینه ها برگزار گرددو در حضور اولیای دانش آموزان اجرا شود.

عباسی خاطرنشان ساخت: با اجرای این طرح، مردم و اولیا نیز شاهد شکوفایی استعداد های فرزندان خود باشند که این خود انگیزه ای مضاعف جهت بروز استعداد های ناب قرآنی می گردد ضمن اینکه این مسابقات در خصوص زمان برگزاری نیز دچار تغییراتی شده که در مرحله مناطق همجوار در اسفند ماه برگزار می گردد.

وی در پایان اضافه کرد : این شیوه نامه المپیاد قرآنی فعلا به صورت پیشنهادی است که ممکن است تغییرات کوچکی نیز توسط اداره آموزش و پرورش فارس در آن اعمال گردد که در ابتدای سال تحصیلی شیوه نامه کامل و جامع و اصلاح شده آن به مدارس ارسال خواهد شد.

خبرنگار: زهرا عشقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار